מיזוג הענק הושלם: פייזר רכשה את ווית' תמורת 68 מיליארד ד'

הרכישה תאפשר לפייזר לגוון את פעילותה ולהעשיר את תיק מוצריה ■ ובינתיים, מודי'ס הספיקה להוריד את דירוג האג"ח של פייזר לטווח הארוך ל-"A1" מ-"Aa2"' שמשקף מינוף פיננסי גבוה לאחר הרכישה

מיזוג הענק בענף התרופות העולמי הושלם. ענקית התרופות פייזר השלימה את רכישת יריבתה ווית' תמורת 68 מיליארד דולר. המיזוג צפוי לבסס את מעמדה של פייזר כמובילה בשוק התרופות.

המיזוג הושלם כתשעה חודשים לאחר שיצרנית התרופות הודיעה על העסקה, ולאחר ששתי החברות קיבלו את האישורים הרגולטוריים בארה"ב ובקנדה. שתי החברות יחלו כבר מחר לפעול כיחידה אחת, כשווית' תתפקד כחברה בת בבעלות מלאה של פייזר.

פייזר תשלם כ-50.19 דולר עבור כל מניית ווית' - פרמיה של 15% על מחיר המניה טרם העסקה. לשם השלמת הרכישה פייזר לוותה 22.5 מיליארד דולר. 33 דולר למניה מתוך הסכום ישולמו במזומן, והיתרה תשולם באמצעות המרת מניות ביחס של 0.985 למניית פייזר למניה אחת של ווית'.

ובינתיים, חברת הדירוג העולמית מודי'ס הספיקה להוריד את דירוג האג"ח של פייזר לטווח הארוך ל-"A1" מ-"Aa2"' שמשקף מינוף פיננסי גבוה לאחר הרכישה, שגובר על המשמעות האסטרטגית שלה. לגבי החוב לטווח הקצר, מודי'ס הותריה את הדירוג הגבוה ביותר עם תחזית דירוג יציבה.

רכישת ווית' תאפשר לפייזר לגוון את פעילותה ולהיכנס לתחום החיסונים והתרופות הביולוגיות הניתנות בהזרקה. פייזר תצרף לתיק מוצריה את החיסון רב המכר של ווית', פרבנר, לטיפול במחלות ילדות, ואת התרופה לדלקת המפרקים, אנברל. כמו כן, תוכל פייזר לבצע ייעול משמעותי באמצעות מיזוג של תחומי פעילות חופפים.

הרכישה של ווית' תסייע לפייזר להתגבר על הירידה הצפויה בהכנסותיה ב-2011, כאשר יפוג הפטנט האמריקני על ייצור הליפיטור, המוצר המוביל של פייזר. ליפיטור, המטפלת בהפחתה של רמת הכולסטרול, תיאלץ להתמודד עם תחרות מצידן של גירסאות גנריות של חברות אחרות. בעיה דומה עומדת גם לפני ווית', שתרופת הדגל שלה, אפקסור XR, לטיפול בדיכאון, תאבד את הבלעדיות כבר בשנה הבאה, 2010.