הפסדי אוני' הרווארד - הגבוהים ביותר מזה 40 שנה

הסיבה העיקרית להפסדים הכבדים האלה היא ההימור הכושל של האוניברסיטה על עליית שיעורי הריבית אשר עלה לה לפחות 500 מיליון דולר ■ גם אוניברסיטאות כמו ייל, ג'ורג'טאון, דיווחו על הפסדים שקשורים לעסקות החלף של שערי ריבית

הרווארד, האוניברסיטה העשירה ביותר בעולם, רשמה השנה את ההפסדים הגדולים ביותר מזה 40 שנה, כך עולה מהדו"ח השנתי שפירסמה האוניברסיטה. הסיבה העיקרית להפסדים הכבדים האלה היא ההימור הכושל של האוניברסיטה על עליית שיעורי הריבית אשר עלה לה לפחות 500 מיליון דולר.

לפי הדו"ח, הרווארד שילמה 497.6 מיליון דולר לבנקי השקעות בשנת הכספים שהסתיימה ב-30 ביוני כדי לצאת מהחלפים שנועדו לגדר חוב בריבית משתנה לפרויקטי הון, נמסר בדו"ח. האוניברסיטה גם כן דיווחה כי תשלם כ- 425 מיליון דולר על פני 30-40 שנה כדי לקזז נגזרות של 764 מיליון דולר.

שווי העסקאות החל לרדת בשנה שעברה, כשהבנקים המרכזיים החלו להוריד את שיעורי הריבית, מה שאילץ את האוניברסיטה להגיש ערבויות למלווים כי לפי חלק מההסכמים, על הצדדים להגיש ערבויות, אם יש שינויים משמעותיים בשיעורי הריבית.

הרווארד מכרה אג"ח בשווי 2.5 מיליארד דולר בשנת הכספים, שחלקם נועדו לשלם עבור היציאה מעסקות החלף ("SWAP"). עסקות החלף שהן סוג של נגזרים שבהם שני הצדדים מסכימים להחליף תשלומים שקשורים לפיננסים, בדרך כלל קבלת ריבית משתנה בתמורה לריבית קבועה.

מהדו"ח עולה גם כי הערך הנקי של נכסי תיק ירד מ-6.6 מיליארד דולר ל-3.7 מיליארד דולר בשנה הפיסקלית.

האוניברסיטאות ייל וג'ורג'טאון, דיווחו גם הן על הפסדים שקשורים לעסקות החלף של שערי ריבית, עסקאות שאילצו את המוסדות לשלם דמי ביטול כדי לצאת מהחוזים.