הגלגל מסתובב: דיזנגוף סחר רוכשת נכסים בפלורידה

רכשה 118 דירות בג'נסן ביץ' ברבע ממחיר השיא שנרשם ב-2006

דיזנגוף סחר, חברת הנדל"ן והסחורות הישראלית בשליטת אהרון שעשוע ומנשה זילכה, החלה לרכוש נדל"ן בפלורידה, ארה"ב, ומתכוונת לנצל את משבר הנדל"ן במדינה לרכישת נכסים נוספים במהלך השנה הקרובה, כך על פי העיתונות הכלכלית המקומית.

רכישתה האחרונה של החברה הייתה של 118 היחידות האחרונות מתוך 384 בקונדומיניום של "דירות גן" המכונה "פורטופינו", וממוקם בג'נסן ביץ'. הפרויקט נבנה ב-2002 בייעוד של דירות להשכרה, והומר לקונדומיניום ב-2006 עם דירות בשטח ממוצע של 100 מ"ר ושירותים כמו בריכה, חדר כושר, מגרשי טניס ועוד. ב-2006 נמכרו היחידות לפי מחיר מקסימאלי של 2,200 דולר למ"ר, כאשר דיזנגוף סחר רכשה את 118 היחידות האחרונות ב-6.75 מיליון דולר (57.2 אלף דולר ליח"ד), המשקף מחיר ממוצע של 570 דולר למ"ר.

לדיזנגוף סחר פעילות נדל"ן בבריטניה, צ'כיה, ארה"ב וישראל (נתניה, הרצליה, נס ציונה, רחובות ובאר שבע), וכן בתחום הסחורות (כמו תערובות וסוכר). ה"מיאמי הראלד" מדווח על הודעת החברה על כוונתה להתרחב בדרום פלורידה, תוך רכישת נכסים מסחריים ומגורים. לשם כך פתחה קבוצת דיזנגוף סחר משרדים בבוקה ראטון, והיא תתמקד במרכזי קניות ובבנייני קונדומיניום המצויים באמצע מכירתם.

רונן סבן, מנהל ארה"ב של החברה היושב בבוקה ראטון, מסר כי החברה מכוונת לפרויקטים חדשים יותר באזורים בהם בנייה מחדש יקרה משמעותית על פי חישוב התחלופה.

ביולי השנה רכשה החברה את המרכז המסחרי Shoppes at Monarch Lakes במיראמר, פלורידה, ששטחו כ-6,000 מ"ר, תמורת 8.29 מיליון דולר. *