מי יבנה את פרויקט שרונה של גינדי? דניה סיבוס במועמדות

הערכות: גינדי תתקשה לבחור חברה שתבצע את הפרויקט, היות שתציע מחיר נמוך בשל הסכום הגבוה ששילמה על רכישת המתחם

הבאזז הגדול סביב פרויקט שרונה בדרום הקריה של גינדי החזקות בעיצומו - וכעת נשאלת השאלה מי תהיה החברה הקבלנית שתבנה את הפרויקט.

בגינדי נמצאים בהליך של פנייה לחברות ביצוע מובילות, ובין המועמדות נמצאת גם דניה סיבוס של אפריקה ישראל אשר בשליטת לב לבייב.

מספר חברות ביצוע כבר אמרו בעבר כי בשל המחיר הגבוה ששילמה גינדי על רכישת המתחם ממינהל מקרקעי ישראל, חברת הביצוע שתזכה במכרז תצטרך לעבוד על שולי רווח נמוכים מאד, כי גינדי לא יכולה להרשות לעצמה לשלם יותר מדמי ביצוע מינימליים - ולפיכך יתקשו לבנות את המתחם.

לפי הערכות, עלות הבנייה בפרויקט תהיה כ-10,000 שקל למ"ר, כדי לבנות בסטנדרט מתאים לפרויקט. בכל מקרה, העלות המינימלית האפשרית היא 2,000 דולר למטר. לכן, צפויה מלחמה קשה על המחיר, וגינדי תשאף להוריד את מחיר הביצוע ככל האפשר. מאידך, חברות הבצוע ידרשו שלא לעבוד על שולי רווח נמוכים כל-כך.

שטחי הדירות בפרויקט עומדים על כ-97 מ"ר שטחים עיקריים ועוד 40% שטחי שירות ו-12 מ"ר ממ"ד, כך ששטח הדירות ברוטו יעמוד על מעל 140 מ"ר. בחישוב גס, הגינדים רכשו מ"ר של שטח עיקרי לבנייה בכ-16.4 אלף שקל למ"ר, וכ-14 אלף שקל למ"ר עלות קרקע נטו לבנייה. כאמור, העלות המוערכת של הבנייה היא 10 אלף שקל למ"ר כך שהעלות תחל בכ-24 אלף שקל למ"ר.

לאור כל אלה, לפי המחירים המוערכים שדורשת גינדי החזקות על הדירות במגדלים, שהיא כרגע מסרבת לחשוף (אלא רק את מחירי הפנטהאוזים) תהיה גינדי החזקות מוגבלת בסכום שתוכל לשלם.