בקרוב: צרכנים יוכלו לבטל עסקת מכר מרחוק אף אם הוחל במתן השירות

כך עפ"י תיקון לחוק הגנת הצרכן שיידון מחר בוועדת הכלכלה ■ התיקון יאפשר זכות ביטול ברכישת שירותי אינטרנט, כבלים לוויין ■ ח"כ נוקד: "יש להקנות לצרכן זכות ביטול ברכישת שירות, בדיוק כמו ברכישת מוצר"

ועדת הכלכלה של הכנסת תדון מחר (ג') בתיקון לחוק הגנת הצרכן, שיאפשר לצרכנים זכות ביטול ברכישת שירותי אינטרנט, כבלים לוויין.

על-פי המצב כיום, בשונה מעסקאות מכר מרחוק - בעסקאות מכר מרחוק לקבלת שירותים למיניהם (כמו חיבור לאינטרנט, כבלים ולוויין ועוד), נכבלים הצרכנים לעסקות שירות מתמשכות מבלי שניתנה להם אפשרות לבטל את העסקה, רק משום שהוחל מיד במתן השירות.

כך, לדוגמה, ספקי האינטרנט מחברים את המנוי המבקש להצטרף לשירותיהם תוך מספר דקות מרגע בקשת ההצטרפות, כשבמקרים רבים מדובר בעסקה הכרוכה בהתחייבות לשנה או יותר.

עד כה לא איפשר החוק ללקוח להתנתק משירותים אלה תוך 14 יום, כפי שנעשה במקרים של עסקת מכר מרחוק במקרה שהלקוח שינה את דעתו או שלא היה מרוצה מהשירות.

על-פי התיקון לחוק שיידון מחר יוכלו הצרכנים לבטל עסקאות מכר מרחוק תוך 14 יום מקשירת העסקה או מקבלת מסמך בכתב על פרטי העסקה, אף אם הוחל במתן השירות.

לדברי ח"כ אורית נוקד, סגנית שר התמ"ת והאחראית על תחום הצרכנות, תיקון זה חיוני על מנת לשחרר את הצרכנים מחסדי החברות.

"הצרכן אינו בן-ערובה", אומרת נוקד. "הגיע הזמן שיוקנה לצרכנים זכות ביטול אמיתית ברכישת שירות, בדיוק כפי שמוקנה לו ברכישת מוצר".