סין משיקה אתר אינטרנט עברי לרדיו הרשמי של ממשלת סין

האתר מושק תחת הסיסמה "7 מיליון ישראלים יוכלו מעכשיו לקרוא על מיליארד סינים" ■ אנשי הרדיו טוענים כי מדובר במהלך להאצת שיתופי-הפעולה התרבותיים בין סין וישראל

ואנג צ'אנג, שר המידע של סין, הגיע אתמול (ב') לישראל לרגל השקת אתר האינטרנט העברי של הרדיו הבינלאומי הסיני, שכתובתו החל מהיום היא: www.Hebrew.cri.cn.

צ'אנג מציין כי "להקמת האתר בעברית תפקיד אקטיבי בהאצת שיתופי-הפעולה התרבותיים בין ישראל לבין סין".

צ'אנג הגיע לישראל מלווה במשלחת מטעם חברת הרדיו הממשלתית, בראשה סגן הנשיא של רדיו CRI, קסיה ג'יקסואן, אשר טוען כי קהל הגולשים הישראלי ייהנה מחדשות טריות, מתחדשות ומהימנות, במגוון רחב של נושאים: כלכלה, תרבות, אקטואליה, תיירות, לייף-סטייל ועוד, בעברית ובשפות אחרות.

הרדיו של הממשלה הסינית מתורגם ל-59 שפות, וכעת גם בעברית.

בהודעה שפרסם כותב ג'יקסואן כי "לרדיו הבינלאומי הסיני היסטוריה ארוכה של דיווח עדכני, מדויק ואובייקטיבי באמצעות אתרים בעשרות שפות. אני מאמין כי הקמתו של האתר בעברית תמלא תפקיד חיובי בסיוע לתושבי ישראל להבין טוב יותר את סין. ההחלטה בסין על הקמת האתר גם בשפה העברית התקבלה מתוך רצון להדק את היחסים וליצור שיתופי-פעולה בין המדינות ובין העמים בתחומי הכלכלה, התרבות והתיירות".

נציגי התחנה, שסיסמתם היא "7 מיליון ישראלים יוכלו מעכשיו לקרוא על מיליארד סינים", ציינו כי לאחרונה הושקו בפורטל אתרים ב-5 שפות נוספות. כמו כן, הנציגות המקומית מציינת כי "תכני האתר יתעדכנו מדי יום על-ידי צוות סינים דוברי עברית וישראלים, הפועלים מבייג'ין".