מורגן סטנלי עבר לרווח בזכות תחומי ההשקעות והברוקראז'

רווחי הבנק ברבעון השלישי צללו ל-757 מ' ד' או 38 סנט למניה - כעשירית מהרווחים עליהם דיווח שנה קודם לכן ■ דיווח על רווח של 38 סנט למניה לעומת צפי ל-30 סנט למניה ■ המניה מטפסת ב-2.2% במסחר המוקדם

רווחי מורגן סטנלי היכו את התחזיות בזכות רווחיה בתחום הבנקאות להשקעות. הבנק השישי בגודלו בארה"ב מבחינת נכסים דיווח על רווח לראשונה לאחר שנה של הפסדים. עם זאת, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, צללו רווחי הבנק ברבעון השלישי ל-757 מיליון דולר או 38 סנט למניה, כעשירית מהרווחים עליהם דיווח שנה קודם לכן שהיו 7.7 מיליארד דולר.

האנליסטים בשוק ציפו לרווח של 30 סנט למניה בלבד, אך נציין כי המנעד בין האנליסטים היה גדול ונע בין רווח של 11-56 סנט למניה.

הבנק נהנה מחזרה לרווחיות תודות למכירות חזקות בתחומי האג"ח והמוצרים בעלי ההכנסות הקבועות הנוספים, מעמלות מסחר שנגבו מלקוחות הפועלים במסגרת פעילות הברוקראז' שמציע הבנק וכן משיפור בפעילות הבנקאות להשקעות ופעילות החיתום של הבנק.

יו"ר ומנכ"ל הבנק, ג'ון מאק, אשר מתכונן להעביר את תפקיד המנכ"ל לנשיא הבנק ג'יימס גורמן בסוף השנה, הצליח להרחיב את פעילות הברוקראז' הקמעונאית ושכרה עוד סוחרים שיעזרו לבנק להתאושש מההפסדים הגרועים ביותר בהיסטוריה שנרשמו בו בשנה האחרונה. מניית הבנק אשר הכפילה את שוויה השנה, עדיין מצויה במחיר הנמוך מזה בו היתה בספטמבר 2008, טרם קריסת ליהמן בראדרס.

המניה מטפסת ב-2.2% במסחר המוקדם, לאחר שאתמול סגרה במחיר של 32.52 דולר.