בפרמיירליג רוצים להיות כמו בצ'מפיונס ליג. במנצ'סטר יונייטד לא

יוזמה חדשה בליגה האנגלית: הסכם קולקטיבי למכירת פרסום במגרשים, בדומה לשיטה הנהוגה בליגת האלופות, שיקפיץ את ההכנסות השנתיות בכ-30 מיליון ליש"ט; אז למה האלופה מתנגדת?

סוכנות השיווק IMG הציעה לאחרונה לפרמיירליג האנגלית רעיון חדש להגדלת ההכנסות. הרעיון הוא לאגד תחת קורת גג אחת את מפרסמי השילוט מסביב למגרשים בליגה, בדומה למצב במשחקי הצ'מפיונס ליג, שם מסטרקארד, סוני, הייניקן ופורד הן המפרסמות הבלעדיות. כך מפרסם היום (ה') "הגרדיאן".

ההערכות הן כי היוזמה תאפשר שיתוף פעולה עם מותגים עולמיים, ותביא את ההכנסות מהשילוט לסך של 40 מיליון ליש"ט, שיחולקו בין 20 הקבוצות של הליגה האנגלית. כיום, 19 קבוצות בליגה מכניסות יחד כ-10 מיליון ליש"ט בלבד משיטת הפרסום הזאת. הקבוצה ה-20, זו שמתנגדת בחריפות להצעה ועשויה להפיל את הרעיון, היא מנצ'סטר יונייטד.

האלופה מכניסה כ-18 מיליון ליש"ט בעונה משילוט באצטדיון אולד טראפורד, מה שיהפוך את ההסכם הקולקטיבי לבלתי כדאי עבורה. עם זאת, ביונייטד הבהירו שהמועדון לא יתנגדו כי 19 הקבוצות האחרות בפרמיירליג יקימו את מודל הפרסום המדובר.