אתר Get It של תפוז וג. יפית הורשע בהטעיית צרכנים

זאת בגין אי סיפוק סחורה ל-15 קונים, ביטול עסקאות ואי החזרת הכסף לרוכשים במועד הקבוע בחוק ■ כן הורשעו אורי לנדא, מי שהיה מנהל האתר, ולירן להט, בעל העסק "דולי מחשבים" שמכר מוצרים באתר

בית משפט השלום בתל-אביב הרשיע את אתר הקניות Get It שבבעלות פורטל תפוז (50%), הפרסומאית ג. יפית (25%) ופדרמן החזקות (25%) בהטעיית צרכנים.

כן הורשעו אורי לנדא, מי שהיה מנהל האתר (והמשנה למנכ"ל תפוז), ולירן להט, בעל העסק "דולי מחשבים" שמכר מוצרים באתר. Get It הוקם בשנת 2000 ונחשב לאתר הסחר השלישי בגודלו בישראל (מבחינת היקף מכירות).

בכתב האישום שהגיש משרד התמ"ת נטען כי הנאשמים לא סיפקו את הסחורה ל-15 קונים, עיכבו ביטול עסקאות ולא החזירו לרוכשים את כספם במועד שקובע החוק לגבי מכר מרחוק.

השופטת דורית רייך-שפירא דחתה את טענת Get It, לפיה היא בגדר קניון וירטואלי וצינור מקשר בין המוכר לקונה שכן היא רק העמידה את הפלטפורמה השיווקית לספקים. השופטת ציינה כי גם אם היתה מקבלת את הטענה - אין בכך לפטור את Get It מאחריות.

"בעשותה כן, היא מעניקה שירות דרך עיסוק, בידיעה כי בשירות הזה השתמשו צרכנים רבים שהיא רואה בהם לקוחותיה", ציינה.

התקשרות בפקס

השופטת הוסיפה כי בהתנהלותה של Get It, ובמיוחד בהצהרותיה, "היא עשתה ככל יכולתה להטות צרכנים לקנות באתר. יש במעשיה להביא הצרכנים למסקנה כי ניתן להאמין ולסמוך על האמור באתר, שכן Get It נותנת להם חסות".

לדבריה, מרגע שהצרכנים חותמים על התקנון, נוצרת ההתקשרות שלהם עם Get It, והיא הגורם היחיד שמתקשר איתם.

לנדא הורשע משום שלא הוכיח כי עשה כל שביכולתו כדי למנוע מעצמו ומהחברה להיכשל בעבירות. נקבע כי הוא "ניתק עצמו מפעילות אחראית לגבי הנעשה בחברה ואישר את ההתקשרות עם 'דולי מחשבים' לאחר שיחה טלפונית בלבד".

כך לא הובאו בפניו ראיות לגבי איתנותה הכלכלית של דולי, והוא לא שקל את הצורך לקבל ממנה ערבויות שיבטיחו את כספי הצרכנים. במקום זאת, הוא אישר התקשרות בחוזה שנעשתה בהעברות פקס בלבד.

הטיעונים לעונש יישמעו בעוד כשבוע וחצי. (ת.פ. 07-2722).