בשירות הוד מלכותה: חוזה המשך לאורביט עם הצי הבריטי

אורביט הישראלית תספק לצי הבריטי אנטנות עקיבה לווייניות ב-8.4 מיליון שקל, בהמשך להזמנות של 58 מיליון שקל ב-5 השנים האחרונות ■ המלחים הבריטים ימשיכו לקלוט שידורי טלוויזיה מכל העולם

בריטניה אמנם לא מגבה את ישראל בזירה הדיפלומטית במאבקה בדו"ח גולדסטון המאשים אותה בביצוע פשעי מלחמה לכאורה במבצע "עופרת יצוקה" בעזה, אך זה לא מונע מהצבא הבריטי להמשיך לבצע עסקאות עם חברות ישראליות. חברת אורביט הודיעה היום כי חתמה על חוזה המשך עם הצי הבריטי, במסגרתו ירכוש הצי המלכותי אנטנות עקיבה לווייניות שמייצרת אורביט.

היקף העסקה הינו 8.4 מיליון שקל, והיא מצטרפת להזמנות של 58 מיליון שקל ב-5 השנים האחרונות. "אורביט מצפה להמשך הזמנות מהצי הבריטי גם במהלך שנה הבאה בהתאם לתוכניות הצי להמשך שיבוצן של המערכות הלווייניות בכלי השיט שלו", מסרה החברה בהודעה לבורסה.

אורביט מתקינה את המערכות הלווייניות שלה על ספינות הצי הבריטי והן משמשות לאספקת שידורי טלוויזיה מכל מקום בעולם, גם בתנאי מזג אוויר קשים. כך, יוכלו המלחים הבריטים ליהנות משידורי טלוויזיה בכל מקום בעולם, וכמו כן תספק להם אורביט גם שירותי אחזקה ותמיכה טכנית.

"ההצלחה בשימוש במערכות אורביט בצי הבריטי עד היום הביאה להחלטה להרחיב את היקף הפריסה שלהן גם לאוניות הקרב המתקדמות, כולל לאוניות החדשות שנבנות כעת בצי", אמר המנכ"ל אבי כהן.

באחרונה דיווחה אורביט על הזמנות שיא ברבעון השני של השנה: 91 מערכות תקשורת לווייניות ימיות דו כיווניות (VSAT) בהיקף של כ-5 מיליון דולר. מערכות ה-VSAT מספקות תקשורת לוויינית רחבת פס לשימושים שונים, כדוגמת אינטרנט טלוויזיה, וידיאו ו-VoIP. על-פי מחקר של חברת פרוסט אנד סאליבן, אורביט מחזיקה היום בנתח של 17% במספר התקנות אנטנות VSAT בעולם ונחשבת לחברה השנייה בגודלה באספקת מערכות מסוג זה. שוק ה-VSAT צפוי לרשום בשנה הקרובה הכנסות של 400 מיליון דולר, ו-1.4 מיליארד דולר ב-2013.