וול סטריט סיימה בירידות; 012 סמייל עלתה 40%

גלובס tv הדאו ג'ונס איבד יותר מ-100 נק' וסגר מתחת ל-10,000 הנק' ■ מדד הפחד זינק ב-10.2% ■ פרוטליקס זינקה ב-13.75% על רקע השמועות לרכישתה ע"י טבע ■ אינטרנט זהב זינקה ב-30.5%

המדדים המרכזיים בוול סטריט נסגרו בירידות אותן הובילו מגזרי הבנקאות והפיננסים, זאת על רקע מימוש רווחים שהגיעו לאחר שהמדדים הגיעו לרמות התנגדות חזקות, והחשש של המשקיעים מהגבהים אליהם הגיע השוק התעצם. בנוסף חלה היפוך מגמה גם במסחר בשוק המטבעות והסחורות, כאשר האירו ירד מרמת ה-1.5 דולר וצנח בכ-1% והנפט נפל בכ-2.3% ל-78.6 ד' לחבית על רקע דבריו של נוריאל רוביני שהעריך כי התחזקות של הדולר תוביל לסכנה של קריסה בשוק הנכסים העולמי הנשען כיום על הלוואות דולריות. מדד הפחד VIX זינק ב-10.2%. כל זאת, לאחר שפתיחת יום המסחר הראשון של השבוע התאפיינה בעליות של 1% ויותר אותן הובילו מניות מגזר האנרגיה.

שבוע המסחר כולו יתנהל בהמתנה לנתון התמ"ג האמריקני לרבעון השלישי, שעתיד להתפרסם ביום ה' הקרוב. כלכלנים בארה"ב מעריכים כי כלכלת ארה"ב צמחה ככל הנראה בקצב שנתי של 3.2% ברבעון השלישי של השנה - ובכך הגיע לסיומו המיתון שהחל בסוף 2007, אשר היה המיתון הקשה ביותר מאז השפל הגדול של שנות ה-30.

המשקיעים ממשיכים להיות מעודדים יחסית מהתוצאות הכספיות משביעות הרצון של החברות האמריקניות. עד כה, חברות הנסחרות במדד S&P 500 הצליחו ברובן לעקוף בקלות את תחזיות האנליסטים. מתוך 199 חברות במדד שפרסמו את תוצאות הרבעון עד יום חמישי שעבר, 81% הצליחו לעקוף את תחזיות האנליסטים - השיעור הגבוה ביותר מאז 1993. כך לפי סקר של "תומסון רויטרס".

נכון לעכשיו, אנליסטים חוזים כי רווחי החברות בוול סטריט נפלו ב-18% בממוצע ברבעון הקודם, לעומת צפי לירידה של 25% ברווחים לפי תרחישים מוקדמים יותר.

זיו סגל: טיפול 10,000 לדאו ג'ונס

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס" כתב בסקירתו היום כי "הקרב ה'מתוקשר' ביותר הוא הקרב של הדאו ג'ונס על רמת ה-10,000. הדאו, שהיה מדד חלש בחודשים האחרונים בהשוואה ל-S&P500 והנאסד"ק, מתחזק בהשוואה אליהם על רקע הקרב הזה. צריך לזכור שזו לא ההתמודדות הראשונה, מלמעלה ומלמטה, סביב רמת ה-10,000 והדרמטיות פוחתת בכל ניסיון. אבל, עדיין, 10,000 זה מספר חזק ופסיכולוגית הוא כנראה משפיע. האם הדאו ייקח הובלה שורית אל תוך סוף השנה לפני אפקט ינואר של המניות הקטנות?".

סגל מציין כי "האינדיקטורים הטכניים של הדאו, ושל ה-S&P500 והנאסד"ק, מצביעים דווקא לכיוון ירידה. מה שיכול לשנות את התמונה היא העובדה שהחודשים נובמבר-דצמבר-ינואר נחשבים חודשים טובים בוול סטריט והשנה "מתבקש" סיום חיובי. מכיוון שעלית השוק עד כה שברה ממילא כמה כללי משמעת ביחס לאינדיקטורים, כללים שאם היינו נשמעים להם היינו מחמיצים את העליה, אפשר וגם הפעם זה יקרה והמומנטום החזק של התיקון למעלה ימשיך את התבנית השורית שעל הגרפים".

"המבחן של הדאו הוא פשוט מבחן הפריצה של 10,000 כלפי מעלה. מהלך מעל 10,110 יאשר פריצה כזו ואת המשך מגמת העליה. מהלך מתחת ל-9,900 ילמד שהדשדוש הופך לתיקון למטה", מסכם סגל.

אובמה: בנקים גדולים שקיבלו חילוץ צריכים 'להחזיר טובה' ולהלוות לעסקים איכותיים

"בנקים גדולים, שקיבלו חילוץ מהממשל, צריכים 'להחזיר טובה' בכך שילוו יותר לעסקים קטנים ואיכותיים", כך אמר שלשום (שבת) נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בנאומו השבועי ברדיו ובאינטרנט. לדברי אובמה, יותר מדי עסקים בעלי עסקים קטנים נותרו ללא יכולת לקבל אשראי למרות נסיונות הממשל והאדמיניסטרציה "להתניע אשראי", שקפא כמעט לחלוטין במהלך המשבר הפיננסי החמור בשנה שעברה.

בסוף השבוע נפגשו בניו יורק המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, ופרופ' נוריאל רוביני, מי שחזה את המשבר הכלכלי העולמי. רוביני הזהיר כי היציאה מהמשבר לא תהיה מהירה כפי שנדמה: "אנו נמצאים בתחילת יציאה מהמשבר הכלכלי אך התהליך הוא איטי ומתמשך. ייקח עוד שנה שנתיים עד שכלכלת העולם תחזור לצמיחה והבראה, ובפרט בארצות הברית ". היום הזהיר רוביני מפני התפרצות מחודשת של משבר עולמי שיגיע מכיוון שוק המטבע, בו הפך הדולר "לאם כל מטבעות הקרי טרייד", והפך למטבע המממן את רכישת הנכסים האגרסיבית בשווקי העולם, כך ששינוי המגמה בו, (כפי שראינו הערב) עשוי לשנות גם את כיוון השוק.

היום לא יפורסמו נתוני מאקרו.

רווחי וריזון גבוהים בסנט מהצפי; חגיגת השכר בסיטי ובנק אוף אמריקה נמשכת

חגיגת השכר בסיטי ובנק אוף אמריקה נמשכת גם ב-2008: "צאר השכר" של אובמה, קנת' פיינברג, הודיע כי סיטיגרופ שילם 390.2 מיליון דולר ל-21 עובדים בכירים, כלומר 18.6 מיליון דולר בממוצע לעובד. בנק אוף אמריקה העניק 227.8 מיליון דולר ל-13 בכירים, או 17.5 מיליון דולר בממוצע לעובד.

וריזון , חברת התקשורת הסלולרית המובילה בארה"ב, החברה במדד הדאו ג'ונס דיווחה לפני הפתיחה על ירידה של 10% ברווחיה שהסכתמו ב-2.89 מיליארד דולר או 41 סנט למניה, החברה דיווחה על סעיפים חד פעמי הקשור בפיטורים ביצעה ולמיזוג עם אלטל בסך 19 סנט או ירידה של 30% ל-1.18 מיליארד דולר, כך שהרווח המתואם היה 60 סנט, גבוה בסנט בודד מהציפיות המוקדמות לרווח של סנט למניה. הכנסות החברה עלו ב-10.2% והסתכמו ב-27.27 מיליארד דולר. למרות שסך מכירותיה המתואמות למיזוג רשמו עלייה צנועה של 0.6%. מספר המנויים של החברה עלה ב-1.2 מיליון מנויים.

קבוצת הפיננסים ההולנדית ING הנסחרת גם ב-NYSE נפלה לאחר שדיווחה כי היא מתכננת לגייס 7.5 מיליארד אירו או 11.3 מיליארד דולר על ידי מכירת מניות, זאת בכדי להחזיר חלק מכספי הסיוע אשר קיבלה אשתקד מהממשל ההולנדי. החברה מתכננת למכור את יחידת הביטוח דרך הנפקות ציבוריות או מכירות לחברות אחרות במשך 4 השנים הבאות. מהלך זה צפוי להוריד כ-600 מיליארד אירו ממאזן הקבוצה בהשוואה לשנת הכספים של 2008.

המיליארדר קארל אייקן הודיע במכתב פרישה כי הוא מתפטר מתפקידו כדירקטור במועצת המנהלים של ענקית האינטרנט יאהו . הוא מסר כי הוא רוצה למקד את תשומת הלב שלו בעסקיו האחרים, וכי הוא אינו יכול להשקיע ביאהו את הזמן הראוי.

מחלקת המחקר של מריל לינץ' החלה לסקר את אורמת טכנולוגיות והעניקה לה המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 48 דולר למניה. לאורמת , מסבירים במריל לינץ', תחזית צמיחה חיובית בטווח הארוך והיא חלוצה בתחום האנרגיה הסולארית. אורמת מהווה 40% מהתיק "הגיאותרמי" של הבנק.

מניית מרוול הגיבה להעלאת תחזית ההכנסות שפרסמה לרבעון השלישי.

ומניית מיקרוסופט הגיבה להעלאת מחיר היעד לה ע"י כלכלני JP מורגן ב-50% ביחס למחיר היעד הקודם והמחיר החדש הוא 30 דולר, 6.6% מעל למחיר הפתיחה של המניה. זאת על רקע התוצאות שפרסמה החברה בשבוע שעבר והצפי לביצועים חזקים ב-2010 ו-2011. נזכיר כי החברה השיקה בימים האחרונים את מערכת ההפעלה חלונות 7.

לאחר צניחה במכירות וברווחים ברבעון החולף, הודיעה בסוף השבוע ענקית הדשנים הקנדית פוטאש על פיטורים של מאות עובדי החברה. כ-800 מעובדי החברה ישלמו במשרתם ויפוטרו בשלושה מכרות של פוטאש בססקוצ'ואן שבקנדה. ביל ג'ונסון, דובר החברה, מסר כי הפיטורים יתבצעו בנובמבר ובדצמבר, ויתמשכו לאורך 3 חודשים.

האם טבע בדרך לרכוש את פרוטליקס? ביום ו' האחרון דיווח אתר אינטרנט אמריקני, שמתמחה בשמועות משוק ההון, על כך שטבע מעוניינת לרכוש את פרוטליקס במחיר של 20 דולר למניה, לעומת מחיר השוק - שהיה בתחילת יום המסחר כ-8.4 דולר.

סרגון עוקפת את התחזיות - הרוויחה 1.8 מיליון דולר ברבעון

מנית 012 סמייל הדואלית, הגיבה בעלייה חדה לעליות שנרשמו בה במהלך היומיים האחרונים בארץ על רקע רכישת חברת בזק ע"י שאול אלוביץ' באמצעותה. כחלק מההיערכות לעסקה, הודיעה אתמול בערב החברה לבורסה כי תקבל מיורוקום הלוואה בתנאים מועדפים בסך 1.2 מיליארד שקל, שיועדו לביצוע חלק ממימון עסקת בזק. ההלוואה תועמד לשימוש סמייל במשך 4 החודשים הבאים ותישא ריבית נמוכה במיוחד, שלא פורטה בדיווח, נציין כי מחר ב-15:00 שעון ישראל תערוך החברה שיחת ועידה בעניין רכישת בזק. לסגירת הפערים מצטרפת גם מניית אינטרנט זהב המחזיקה ב-75.3% מ-012 סמייל.

סרגון רשמה עליותך לאחר שדיווחה לפני המסחר כי הרוויחה 1.8 מיליון דולר, שהם 5 סנט למניה והכנסותיה צמחו ב-6% לרמה של 44.7 מיליון דולר. לפי קונצנזוס תחזיות האנליסטים בוול סטריט, סרגון הייתה אמורה לרשום רווח נקי של 3 סנט למניה על הכנסות בהיקף 44.3 מיליון דולר.

צורן עתידה לדווח הלילה לאחר נעילת המסחר על רווח של 4 סנט למניה, צניחה משמעותית לעומת רווח של 27 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.

רדקום פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2009. מהדו"חות עולה, כי החברה סיימה את הרבעון עם הפסד נקי Non-GAAP של 317 אלף דולר, שהם 6 סנט למניה, לעומת הפסד של מיליון דולר או 19 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. על בסיס GAAP, החברה הפסידה 394 אלף דולר.

אלרון הודיעה היום (ב') כי קיבלה מכתב אינדיקציות בלתי מחייב למכירת החברה הבת מדינגו במזומן תמורת 150-170 מיליון דולר. כמו כן, עשויה אלרון לקבל תגמולים נוספים בהתאם לעמידתה של מדינגו באבני דרך שיוסכמו בין הצדדים, אשר עשויים להביא את היקף העסקה ל-185-213 מיליון דולר. במידה שהעסקה אכן תצא אל הפועל, אלרון תרשום רווח הון של 54-80 מיליון דולר, כאשר הרווח הצפוי לדסק"ש הינו 25-38 מיליון דולר.

[לארביטראז]