ירידות חדות הובילו את אירופה לשפל של 3 שבועות; הדאקס איבד 2.5%

הפוטסי ירד ב-2.3% ■ SAP בלטה בירידה של 7.7% בעקבות הורדת תחזית ההכנסות ■ ירידות חדות באסיה גררו את מדד MSCI לשפל של 3 שבועות ■ הבנק הלאומי של אוסטרליה איבד כ-2.8% אחרי שדיווח על הפסד במחצית הראשונה

הבורסות באירופה נסחרו היום בירידות שערים שהובילו לסגירה בשפל של שלושה שבועות, על רקע הנעילה השלילית באסיה והמגמה השלילית שנרשמה גם בוול סטריט. מניות מגזר הטכנולוגיה הובילו את המגמה השלילית בבורסות האירופאיות. נציין כי היום בחר הבנק המרכזי של נורבגיה להיות הבנק הראשון ביבשת אירופה שבחר להעלות את הריבית בשיעור של 0.25% ל-1.5%.

מניית SAP , חברת התוכנה הגדולה באירופה לעסקים, בלטה לשלילה בעקבות הורדת תחזית ההכנסות בפעם השניה השנה. SAP חוזה כי ההכנסות ממכירות תוכנות ומשירותים הקשורים לתוכנה ירדו ב-6%-8% בשנת 2009. בחודש יולי חזתה החברה ירידה של 4%-6% בהכנסותיה ממכירות ושירותי תוכנה.

ירידות במגזר הטכנולוגיה נרשמות גם במניות של יצרנית השבבים הגרמנית אינפיניון וקבוצת האלקטרוניקה העולמית רויאל פיליפס .

אסיה ננעלה בירידות

שוקי אסיה ננעלו בירידות שערים חדות שגררו את מדד MSCI אסיה לשפל של שלושה שבועות, על רקע דיווח הבנק הלאומי באוסטרליה על הפסד ודיווח קאנון על רווח רבעוני נמוך, אשר העלו את חששות המשקיעים לקצב ההתאוששות של הכלכלה הגלובלית. הין היפני התחזק כנגד המטבעות העיקריים.

מניית הבנק הלאומי של אוסטרליה ננעלה בירידה אחרי שדיווח על הפסד במחצית הראשונה בעקבות חובות בעייתיים. מניות קנון , יצרנית המצלמות הגדולה בעולם, ירדו לאחר שרשמה ירידה רבעונים שביעית ברווחיה.

מדד MSCI למדינות אסיה והפסיפיק יורד ב-1.1% ועומד לסגור ברמה הנמוכה מאז ה-6 באוקטובר. המדד מזנק ב-65% משפל של יותר מחמש שנים שנרשם ב-9 במארס הודות לסימנים המצביעים על כך שצעדי התמריצים של הממשלות ברחבי העולם מניעים את הצמיחה העולמית.

הבוקר נסחרים החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט (S&P500) בירידה של כ-3% בעקבות ירידה מפתיעה בביטחון הצרכנים האמריקנים.

מניית טושיבה יורדה בכ-5% לאחר שהחברה הזהירה מפני "ערפל כבד" שמרחף מעל התחזית הכלכלית.

עדיין, בסקטור יצרניות הרכבים בשוקי אסיה ישנן חברות שרושמות עליות. הונדה מוטור , יצרנית הרכבים השנייה בגודלה ביפן, עולה לאחר ששילשה את תחזית הרווח שלה לשנה כולה.