הבורר פסק: שלמור-אבנון-עמיחי ישלם לראובני-פרידן פיצוי של 5.8 מיליון שקל

זאת על ההפסדים שנגרמו לו מפירוק יונייטד ■ בשלמור טענו כי הציעו לראובני לרכוש את חלקם ביונייטד ב-10 מיליון שקל, אך אודי פרידן אמר כי מעולם לא היתה הצעה כזו ■ בנוסף ישלם שלמור 700 אלף שקל שכ"ט לבורר

משרד הפרסום שלמור-אבנון עמיחי ישלם לראובני-פרידן 5.8 מיליון שקל עבור ההפסדים שנגרמו לו מפירוק חברת המדיה יונייטד - כך פסק הבורר בסכסוך, השופט בדימוס בעז אוקון. בנוסף ישלם שלמור 700 אלף שקל שכר-טרחה לבורר.

כפי שנחשף בעבר ב"גלובס", בתחילת הסכסוך הציעו אנשי שלמור-אבנון-עמיחי לאנשי ראובני-פרידן לרכוש את חלקם בחברת יונייטד תמורת כ-10 מיליון שקל. בעז אוקון כתב בפסק הבורר כי "במהלך המשא-ומתן בין הצדדים הציע שלמור לרכוש את חלקו של ראובני ביונייטד בסכום של כ-6 מיליון שקל ועוד 3 מיליון שקל שיפרשו ל-3 תשלומים שנתיים".

עם זאת, יצויין כי מדובר היה בהצעה שבעל-פה אשר לא הגיעה לידי הצעה בכתב, ובזמנו אמר אודי פרידן, מבעלי ראובני-פרידן, כי "מעולם לא נקבנו בסכום - רמי שלמור הוא זה שנקב בסכומים שונים בכל פעם וחזר בו מיד לאחר מכן".

לדברי הבורר אוקון, "ערב סיום פעולת יונייטד הגיע משרד שלמור לסיכום עקרוני עם אורן יוניוב, לפיו הוא ישמש מנכ"ל של חברה בשם יוניון מדיה שבשליטת שלמור. סיכום זה עלה כדי הפרה בוטה של הוראת הצינון. משרד ראובני פנה לבית המשפט המחוזי וזכה בסעד זמני האוסר על משרד שלמור להתקשר עם יוניוב, וזאת ביום 10.11.09, כ-10 ימים לאחר סיום פעולתה של יונייטד. לאחר מכן, בגדרה של בוררות זו הוא ביקש סעד קבוע האוסר על התקשרות כזו ואוכף את הוראת הצינון, וכן פיצויים בשל אותה הפרה".

עם זאת, אוקון כותב כי "זכאות משרד ראובני לפיצויים הוגבלה רק לתקופת המתחילה עם התנערות משרד שלמור מהסכם המייסדים, והמסתיימת ביום 10.11.09, המועד בן ניתן סעד האכיפה הזמני" - כלומר ל-10 ימים בלבד.

אוקון מתייחס לפער בין הצדדים וטוען כי הוגשו חוות-דעת מומחים מטעם שני הצדדים. "נקודות המוצא של הצדדים היו רחוקות זו מזו, והפער בהערכות השווי של הצדדים היה גדול. פרופ' ברנע סבר כי הנזק הגיע לסכום של 25.48 מיליון שקל. רו"ח בלומנטל העריך כי מצבו של משרד פרידן הוטב ונוצרו לו רווחים בשווי העולה על 12 מיליון שקל. הטבה זו נזקפה על חשבון העובדה שעקב סיום פעולת יונייטד ניתנה לחברת המדיה שהקים משרד פרידן אישור לשתף פעולה עם חברת מדיה השייכת לקבוצת מקאן. הפער בהערכות המומחים נבע מהנחות עבודה שונות שניתנו למומחים, וגם מהערכות מומחיות שונות בנוגע להתנהגות לקוחות חברות המדיה", כתב אוקון.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988