גפני נגד "מרד מס הבצורת" של חברי הכנסת: "זו אינה הדרך הנכונה"

ציין כי בשבוע הבא תתכנס ועדת המשנה לעניין היטל הבצורת יחד עם אנשי רשות המים לבחון את ביטול ההיטל בחודשי החורף

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, יצא היום (ה') נגד "מרד מס הבצורת" שעליו הכריזו היום כמה חברי כנסת, בראשות ח"כ רונית תירוש (קדימה), ואמר כי זו אינה הדרך להתמודד עם הנושא.

"מרד החכי"ם כנגד תשלום היטל הבצורת הוא אכן משקף את הלך הרוח של העם מאחר שהחוק מסורבל, קשה וביורוקרטי בצורה בלתי רגילה, אך זאת איננה הדרך הנכונה", אמר גפני והוסיף כי "יש לפעול בדרכים המקובלות על מנת לבטל את החוק". גפני ציין כי ביום שני הקרוב תתכנס ועדת המשנה לעניין היטל הבצורת יחד עם אנשי רשות המים לבחון את ביטול ההיטל בחודשי החורף.

במסגרת יוזמה, שאליה הצטרפו גם חברי הכנסת אחמד טיבי, רחל אדטו, אורית זוארץ ואורי אריאל, תפורסם בקרוב חוברת שתדריך אזרחים כיצד להימנע מתשלום חשבון המים וכיצד להקשות על עיריות לגבות את התשלומים שלטענתם אינם מוצדקים.

גם יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין, תקף את חמשת חברי הכנסת: "במקום שחברי כנסת יפעלו נגד החוק הקיים, מוטב שינסו לשנות אותו, אם יש להם ביקורת עליו. תפקידו של ח"כ איננו ללמד את הציבור כיצד למרוד נגד החוק, אלא לפעול לשינויו אם הוא סבור שיש מקום לתיקון", אמר.

ח"כ שי חרמש אמר כי הוא חושש שפרסום חוברת הקוראת למרי במס הבצורת תביא את הכנסת לשפל חדש. "כיו"ר הלובי החקלאי, בוחריי הם אולי הנפגעים העיקריים מהמחסור במים, אבל לא היה עולה במוחי הרעיון ללמדם כיצד להפר את החוק ולהתחכם לו. מרגע שנחקק חוק הוא החוק של כולנו וכולנו מצווים לשמור עליו", אמר. ואילו יו"ר סיעת "קדימה", ח"כ דליה איציק, הניחה על שולחן הכנסת בשם סיעת קדימה הצעת חוק לביטול היטל המים. לדבריה, "מדובר במס אלים נוסף המצטרף לשורה ארוכה של מסים חסרי היגיון - אותם השיטה הממשלה על הציבור בישראל. ממשלת ישראל ממשיכה במלחמתה כנגד מעמד הביניים והשכבות החלשות ומדיניות הכבדת נטל המס וההתעמרות באזרחי המדינה הפכה לדגלה היחידי".

מרשות המים נמסר כי היטל צריכה עודפת הנו חוק מחייב אשר חוקק ע"י הכנסת והוא נועד להתמודד עם תופעה חמורה של בזבזנות ושימוש לא יעיל במים, זאת, על רקע משבר מים עולמי קשה, המאיים על מקורות המים של ישראל. חוק זה הוכח ככלי אכיפה אפקטיבי ביותר נגד בזבזנות מים ולראיה היקף החיסכון הגדול במים מיום תחילת כניסת החוק לתוקף. "לדאבוננו, מהלכים מאין אלה, פוגעים במשימה לאומית קשה ומורכבת שמטרתה להביא לחיסכון קבוע במים, אשר לשם השגתה, נדרשים אחריות ציבורית ודוגמה אישית. אנו מצטערים על כך שנבחרי ציבור מסוימים, פוגעים במשימה לאומית זאת".

[הרשמה לניוזלטר סביבה]