ארה"ב: מדד אמון הצרכנים ירד באוקטובר ל-70.6 נקודות

עם זאת, המדד ממשיך לשהות ברמה הגבוהה ביותר מאז ספטמבר 2008 ■ מדד פעילות הרכישות באזור שיקאגו עלה מעבר לתחזיות האנליסטים

נתוני מאקרו מעורבים בארה"ב. לאחר האכזבה מנתוני הצריכה הפרטית שפורסמו היום (ו') לפני הפתיחה בוול סטריט, 2 נתונים נוספים העידו על תמונות מצב שונות של הכלכלה האמריקנית. מחד, מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן רשם ירידה באוקטובר, אולם מאידך מדד פעילות הרכישות בשיקאגו עלה מעל לתחזיות המוקדמות.

מדד אמון הצרכנים ירד ל-70.6 נקודות באוקטובר מ-73.5 נקודות בספטמבר. המדד עמד בציפיות המוקדמות בוול סטריט ועדיין ממשיך לשהות ברמה הגבוהה ביותר מאז ספטמבר 2008, אז הוא עמד על 75 נקודות. נזכיר כי באוקטובר 2008, לאחר קריסת ליהמן ברדרס, המדד קרס ל-57.3 נקודות בלבד.

"הצרכנים ממשיכים להשמיע קולות עצובים באשר למצבם הכלכלי", נכתב בדו"ח של אוניברסיטת מישיגן. "ההערכות הפיננסיות העגומות הללו, יחד עם כוונת הצרכנים להגדיל את רמת החיסכון ולהוריד את נטל החוב שלהם, יגביל כל עלייה בצריכה הפרטית". נזכיר כי הצריכה הפרטית מהווה כ-70% מסך צמיחת התמ"ג בארה"ב, כך שחשיבותה גדולה.

מנגד, מדד פעילות הרכישות באזור שיקאגו הפתיע לטובה. המדד הראה על עלייה בפעילות העסקית באזור זה באוקטובר, שכן הוא עלה ל-54.2 נקודות - הרבה הגבוהה ביותר מזה 13 חודשים. המדד עקף את התחזיות בשוק שעמדו על 49 נקודות בלבד. עוד עולה מהנתונים, כי מדד הרכישות החדשות באזור שיקאגו עלה ל-61.4 נקודות - הרמה הגבוהה ביותר מאז יוני 2007. זאת, לעומת 46.3 נקודות בחודש שעבר.