השר אלי ישי: "אלפי עובדים זרים יביאו איתם שלל מחלות"

שר הפנים ב"פגוש את העתונות" בערוץ 2: "האם מדינת ישראל מוכנה לפתוח את שעריה, להיות מדינת הגירה ולאבד את המפעל הציוני - על חשבון ערביי ישראל ומקומות עבודה?"

אחרי ההפגנות, הפעילות בכנסת, הכתבות והקמפיינים - רגע ההכרעה על עתידם של ילדי העובדים הזרים הגיע. מחר הוא המועד האחרון לממשלה לקבלת ההחלטה - גירוש כן או לא, ובאשר לעמדתו של שר הפנים, אלי ישי, אין כמעט ספק.

"הייתי מעדיף לדבר לא על גירוש, אלא על הוצאה והחזרה של עובדים זרים אל מדינתם", הוא מדגיש בראיון ל'פגוש את העיתונות'. "יש פה הצגה מאוד מוצלחת. הטעיה מאוד חזקה כלפי הציבור".

לטענת השר, הוא מרחם על הילדים, אבל לא על הוריהם או על הפוליטיקאים, שמנצלים לדבריו את המצב לטובת רווח. "הסיפור הוא לא הילדים. הבעיה היא העובדים הזרים, הבעיה היא ההורים שמביאים אותם לפה ומשתפים בהצגה שלהם גם במאים וגם פוליטיקאים", הוא מאשים.

ישי טוען כי כבר בשנת 1996, כאשר שימש כשר העבודה והרווחה הזהיר את רה"מ בנימין נתניהו שמדינת ישראל תמצא את עצמה מול תופעה של מאות עובדים זרים ונשים הרות. "אני צריך לבחור בין פופולאריות לצביעות: איך אני איראה היום בעיני עיתונאים או איך אני איראה בעיני מדינת ישראל בעוד 20 שנה", מבהיר השר את עמדתו.

בשבוע שעבר התכנסה ועדת הכנסת לסחר בבני אדם לדון בסוגיית גירוש העובדים הזרים. כינוס הוועדה לא יזכר בשל ההחלטות שהתקבלו בה, אלא בשל העובדה כי אורחי הוועדה היו ילדי עובדים זרים שהובאו לכינוס בהזמנת ח"כ ניצן הורוביץ ממרצ.

אלי ישי החליט להחרים את הדיון ההוא, והיום הוא משיב לעמיתו. "אם ח"כ הורוביץ היה בא לוועדה בסחר בגברים ונשים, אפילו עם טיטול, סינר ומוצץ הייתי בא להצגה היפה הזו", הוא מציין. "אבל הוא לקח ילדים, בניגוד לחוק, השתמש בהם להצגה בכנסת. אתם הייתם רוצים לראות אותי משתתף בהצגה הזאת?"

איום על המפעל הציוני

שר הפנים מצטרף לתסריט השחור שהעלה השר לביטחון פנים במידה וימשיכו לזרום לכאן עובדים זרים. "אם יבואו לפה עכשיו מאות אלפי עובדים זרים הם יביאו איתם שלל מחלות: צהבת, חצבת, שחפת, איידס, סמים", הוא מזהיר.

"האם מישהו אחד מאזרחי מדינת ישראל יהיה מוכן שייכנסו בקצב הזה? מיליון או שניים סודנים ואריתיראים לפה? עם כל ההתייפייפות הזאת, זה לא מאיים על מפעל הציונות של מדינת ישראל?"

לגבי העלות של העובדים הזרים לקופת המדינה, תוהה ישי אם "מישהו שמע ויודע שזה עולה מאות אלפי דולרים? מיליוני שקלים ודולרים, כל החינוך, הבריאות, הרווחה והביטוח שיתנו למאות אלפי זרים פה בארץ? זה בא על חשבון סטודנטים, חיילי צה"ל, ילדים, קשישים ונכים".

"האם מדינת ישראל מוכנה לפתוח את שעריה ולהיות מדינת הגירה ולאבד את המפעל הציוני? על חשבון ערביי ישראל ומקומות עבודה", מקשה השר. "בוא נראה את כל יפי הנפש שיגידו את זה לכל ערביי ישראל. בוז'י שמרחם עליהם ויגיד אין מקומות עבודה לערביי ישראל. מה הוא יענה באותו רגע? האם הוא יכול לקחת על עצמו אחריות לפתוח את השערים ולקלוט פה מיליון או שניים זרים?".