ברקליס: הצמיחה בארה"ב תגיע לשיא ברבעון 1 של 2010 - 5%

בכך בוחרים כלכלני הבנק הבריטי בתחזית השורית ביותר בשוק בעוד שהקונצנזוס צופה צמיחה של 2.4% ברבעון הרביעי ו-2.6% ברבעון הראשון של 2010 ושקצב הצמיחה ישאר נמוך מ-3% במהלך שנת 2010

לאחר צמיחה מרשימה של 3.5% בתוצר המקומי הגולמי בארה"ב ברבעון השלישי, ובעוד שקונצנזוס הכלכלנים בשוק צופה האטה, כלכלני בנק ההשקעות ברקליס מפרסמים היום (א')תחזית שורית בניגוד למגמה, ובכך מבססים את מעמדם כבית ההשקעות השורי ביותר בשוק.

"אנו מאמינים כי תחול המשך האצה בצמיחה הכלכלית בארה"ב בשני הרבעונים הקרובים, ורואים בחיוב את העליות רחבות ההיקף במכירות הסופיות שעלו ב-2.5% ברבעון השלישי, כשהוצאות הצרכנים טיפסו ב-3.4%. בברקליס מדגישים כי ונתונים אלו אינם רק תוצאה של תוכנית הממשל "מזומן תמורת גרוטאה" ומציינים כי "גם ללא מכירות כלי רכב חלה עלייה של 2% בהוצאות הצרכנים - העלייה החדה ביותר מזה שנתיים". לקראת סיום השנה מעריכים בברקליס כי גם מספר המועסקים ומספר שעות העבודה בארה"ב יחלו לעלות.

לעומת הקונצנזוס שצופה כי ברבעון הרביעי שוב ירד שיעור הצמיחה בארה"ב ויצביע על צמיחה של 2.4% ו-2.6% ברבעון הראשון של 2010 תוך שקצב הצמיחה ישאר נמוך מ-3% במהלך שנת 2010, אנו לא מסכימים עם הערכות אלו וצופים כי ברבעון הרבעי תחול עלייה בשיעור של 4% בתמ"ג האמריקני וברבעון הראשון של השנה הבאה כבר יהיה קצב הגידול 5%.

בברקליס מאמינים כי השיפור חל כתוצאה מעלייה בהכנסות בתי האב העובדים, תוצאה ישירה מהעלייה ביצור והירידה במידת הפחד הקיים בלב הצרכנים שחתך את הצריכה בארה"ב מאז הסתיו הקודם. במבט לעתיד מאמינים בברקליס כי תמשך העלייה המתונה בהוצאות הצרכנים בארה"ב גם ללא תוכניות הסיוע של הממשל.

בנוסף מדגישים בברקליס כי נתוני התמ"ג מחזקים את מה שהם רואים כסיום המיתון בשוק הבנייה כבר ברבעון השני של 2009, בו עלו השקעות והוצאות בתחום ב-23%. "אנו מצפים כי התחלות הבנייה ימשיכו לעלות ברבעונים הבאים, מאחר ומלאי הבתים החדשים מצוי כיום ברמתו הנמוכה ביותר מאז 1983 ועדיין מצוי במגמת ירידה חדה".