לראשונה מזה 20 חודשים: עלייה שנתית במכירות ג'נרל מוטורס

מכירות ג'נרל מוטורס עלו בכ-4.7% לעומת אוקטובר 2008 והסתכמו ב-176,632 רכבים פרטיים ומשאיות ■ פורד: עלייה של 2.6% ל-132,483 כלי רכב; עיקר הדרישה היתה לדגמים החדשים ולכלי רכב חוסכי דלק

גם הערב הפתעה טובה בארה"ב מכיוון יצרניות המכוניות, יום לאחר שחברת פורד מוטורס דיווחה במפתיע על רווח של כמיליארד דולר, מפרסמות הערב יצרניות כלי הרכב את נתוני המכירות שלהן בארה"ב בחודש אוקטובר מהן עולה כי גם פורד, ג'נרל מוטורס וטויוטה דיווחו לראשונה לאחר חודשים ארוכים של ירידה במכירות על עלייה בהן.

הביקוש לכלי רכב חדשים ועסקאות ההחלפה שבוצעו בארה"ב באוקטובר הביאו לכך שג'נרל מוטורס ויריבתה מדטרויט, פורד דיווחו על עלייה ראשונה מזה כשנתיים במכירותיהן במונחים שנתיים. המכירות של ג'נרל מוטורס עלו באוקטובר בכ-4.7% ל-176,632 רכבים פרטיים ומשאיות לעומת היקפן בתקופה המקבילה אשתקד, זאת לאחר 20 חודשים רצופים של ירידה במכירות במונחים שנתיים.

פורד דיווחה על עלייה של 2.6% באותה התקופה ל-132,483 כלי רכב כאשר עיקר הדרישה היתה לדגמים החדשים ולעלייה בדרישה לכלי הרכב חוסכי הדלק. מכירותיה של טויוטה עלו בכ-1% ל-152,165 מכוניות. מכירותיה של קרייזלר אמנם נפלו בכ-30% לעומת התקופה המקבילה אשתקד אך עלו לעומת היקפן בספטמבר. וניסן דיווחה על עלייה חודשית של 5.6% במכירותיה.

בסה"כ נמכרו באוקטובר במונחים שנתיים (מתואמים עונתית) 10.2 מיליון כלי רכב בארה"ב לעומת מכירות בהיקף של 10.8 מיליון כלי רכב בחודש אוקטובר 2008.

יצרניות הרכב אמרו לפני הפרסום כי אוקטובר יהווה את חודש המבחן לעוצמתו של השוק לאחר שתוכנית "מזומן תמורת גרוטאה" הסתיימה בסוף אוגוסט ובחודש ספטמבר נרשמה ירידה חדה בביקושים לאחר העלייה שנרשמה בחודשי הקיץ בעקבות התוכנית.