"חברת אליהו מוכנה להרים את הדגל ולבטח כל אופנוע"

שלמה אליהו, מייסד ויו"ר של חברת הביטוח אליהו, הצהיר כי חברתו תבטח אופנועים וקטנועים בביטוח חובה במחירי "הפול" כיום בלי הייקור בחובה ■ יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, מחפש להפחית את שיעור הייקור הצפוי

כעשרה ימים לפני מועד ייקור תעריפי ביטוח החובה לרכבים הדו-גלגליים, גוברים ניסיונות גורמים פרלמנטריים ומשוק הביטוח להציע פתרונות ופשרות. בכנס לשכת סוכני ביטוח המתקיים באילת הצהיר היום (ד') שלמה אליהו, מייסד ויו"ר של חברת הביטוח אליהו, כי החברה בבעלותו תבטח אופנועים וקטנועים בביטוח חובה לרכב בתעריפי הביטוח הנהוגים כיום, לפני הייקור אותו מתכנן האוצר להחיל בימים ב-15 לחודש.

לדבריו, "מאבק נהגי האופנועים כואב לי ומפריע לי. את ראשית דרכי עשיתי כסוכן ביטוח ובביטוחי אופנועים. אליהו מוכנה להרים את הדגל ולבטח כל אופנוע של לקוח אליהו או לקוח של סוכן אליהו במחירי "הפול" כיום בלי הייקור בחובה". קריאתו של אליהו מתייחסת רק לאופנועים וקטנועים פרטיים ולא לרכבי חברות.

במקביל, משרד האוצר ממשיך לפי שעה להתבצר בעמדתו כי ייקר את מחירי ביטוח החובה לאופנועים בכ-12% בממוצע. עם זאת, יו"ר ועדת הכספים בכנסת, ח"כ משה גפני, מחפש להפחית את שיעור הייקור הצפוי. ככל הידוע, גפני וחברי כנסת נוספים הגיעו למסקנה שאין לבנות על דחייה נוספת של ייקור ביטוח החובה לאופנועים אלא לפעול, אם אפשר, להפחתת שיעור הייקור, כך שהייקור הממוצע יעמוד על פחות מ-12% ויהיה חד ספרתי. עם זאת, לפי שעה כוונה זו לא כוללת התייחסות להגברת הדיפרנציאציה בין נהגי האופנועים השונים.

כמו כן, בימים האחרונים הבהיר האוצר כי אפשר ויסכים להגמיש במקצת את עמדתו על ידי שיאפשר מתן הנחות של עד 25% ממחיר ביטוח החובה לפי התעריף החדש בתמורה להגדלת ההשתתפות העצמית של נהגי האופנועים הרוצים בכך בשיעור ניכר. ככל הידוע האוצר ידרוש הגדלת ההשתתפות העצמית בכל הנוגע לרכיב הפיצוי בגין "כאב וסבל", בהיקף של עד 20-30 אלף שקל. ככל הידוע בקרב נציגי האופנועים אין היענות להצעת האוצר בהקשר זה, והם אינם מעוניינים בהגדלת ההשתתפות העצמית.