אפריקה ישראל יוצאת בתוכנית מימושים של 1.4 מיליארד שקל על מנת להתמקד בתחום ייזום הנדל"ן

על המדף: אפריקה מגורים, אפריקה מלונות וזכיינית כביש 6 ■ לאחר המהלך תשוב החברה להתמקד רק בתחום יזמות הנדל"ן ■ שתי המועמדות המובילות שמוזכרות כרוכשות פוטנציאליות לאפריקה מגורים הן חברת מליסרון שבשליטת יולי עופר וחברת תדהר

אחרי שהשיגה הסדר חוב מול בעלי האג"ח, יוצאת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, למסע מימושים, שבסופו היא תישאר ממוקדת בתחום ייזום הנדל"ן. ל"גלובס" נודע כי בישיבת הנהלה שערכה אפריקה ישראל לאחרונה הוצגה תוכנית לפיה היא תפעל למכירת אפריקה מגורים, אפריקה מלונות, ואחזקותיה בכביש 6.

האחזקה בחברה הבת אפריקה מגורים (75%) תהיה ככל הנראה הראשונה להימכר, ויש כבר גורמים רבים שמתעניינים בה, בזכות הגאות במחירי הנדל"ן המקומי למגורים שאכן משתקפת היטב בדוחות החברה. כרגע שתי המועמדות המובילות שמוזכרות כרוכשות פוטנציאליות הן חברת מליסרון שבשליטת יולי עופר, וחברת תדהר הפרטית שבשליטת גיל גבע ואריה בכר. אפריקה מעוניינת לסיים את מכירת אחזקותיה בחברה זו (המופיעות במאזן לפי שווי של 422 מיליון שקל) עד לסוף השנה.

מניית אפריקה מגורים זינקה מתחילת השנה בכ-220% והיא נסחרת היום לפי שווי של 695 מיליון שקל, כשהמו"מ למכירתה מתנהל לפי שווי של 700 עד 900 מיליון שקל. חברת הנדל"ן למגורים בניהולו של גיל דקל סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם הכנסות של 127.5 מיליון שקל, ורווח נקי של 15.6 מיליון שקל.

החברה השנייה שאפריקה מתכוונת למכור היא אפריקה מלונות הנמצאת בבעלותה מלאה, לאחר שנמחקה מהמסחר בשנת 2007 במהלך של הצעת רכש ששיקפה לה שווי של 420 מיליון שקל.

חברה זו פועלת בעיקר באמצעות המותגים "קראון פלאזה" ו"הולידיי אין" (בסך הכל בבעלותה 2,561 חדרים), ובנוסף היא מחזיקה במרכז הנופש והמרפא "חמי טבריה", ושותפה בשיעור של 30.7% בפרויקט "עיר המלכים" שבאילת. בגרמניה יש לחברה מלון ובו 114 חדרים, ברומניה מלון בן 294 חדרים, והחברה גם מנהלת בתי מלון נוספים.

לאחר מכירת אפריקה מגורים ואפריקה מלונות מתכוונת אפריקה ישראל למכור גם את אחזקותיה בדרך ארץ, יזמית פרויקט חוצה ישראל (37.5%). כביש 6 משתרע על פני כ-140 ק"מ, ממחלף עין תות בצפון ועד מחלף מאחז בדרום, וכולל 13 מחלפים, שתי מנהרות דו כיווניות באורך כולל של יותר מקילומטר וכ-120 גשרים. תנועת כלי הרכב בכביש נמצאת בעלייה מתמדת, אך לחברה יש מבנה חובות בעייתי והוצאות כבדות. דרך ארץ מוערכת כיום בשווי של כמיליארד שקל.