כתב אישום נגד מנכ"ל בנק המשכנתאות קאנטריווייד לשעבר

שופט פדרלי דחה את בקשתו של אנג'לו מוזילו לפסול את התביעה שהגישה נגדו ה-SEC בגין ביצוע תרמית בני"ע וסחר על סמך מידע פנים ■ לפני משבר הנזילות ב-2007 היה קאנטריווייד בנק המשכנתאות הגדול בארה"ב

שופט פדרלי דחה את בקשתו של אנג'לו מוזילו, לשעבר מנכ"ל בנק המשכנתאות קאנטריווייד פייננשל, לפסול את התביעה שהגישה נגדו רשות ניירות הערך של ארה"ב (SEC) בגין ביצוע תרמית בניירות ערך וסחר על סמך מידע פנים.

לפני משבר הנזילות ב-2007 היה קאנטריווייד בנק המשכנתאות הגדול ביותר בארה"ב. ב-2008 רכש אותו בנק אוף אמריקה תמורת 2.5 מיליארד דולר.

עורך דינו של מוזילו, דייויד סיגל, אמר כי החלטת בית המשפט "מאכזבת", אך הביע את ביטחונו כי מוזילו יזוכה לאחר שכל העובדות יוצגו לבית המשפט. "אנג'לו מוזילו הוא אדם חף מפשע, שבמשך יותר מ-40 שנה עזר למיליוני אנשים להשיג לעצמם בית", נאמר בהודעה שפירסם סיגל.

נטש את כללי הזהירות

ביוני הגישה ה-SEC תביעה משפטית נגד מוזילו; נגד דייוויד סמבול, לשעבר מנהל התפעול הראשי של קאנטריווייד; ונגד אריק סיראקי, לשעבר מנהל הכספים הראשי של החברה. בתביעה נטען כי השלושה הונו משקיעים לגבי ערכן של הלוואות קאנטריווייד, שכללו הלוואות סאב-פריים והלוואות בריבית משתנה בשווי מיליארדי דולרים.

"הטענות הספציפיות שעליהן מבוססת תביעת ה-SEC מתארות בפרוטרוט כיצד נטש למעשה הבנק את כללי הזהירות בחיתום, והנפיק הלוואות באיכות גרועה במהלך התקופה שבה הוא הציג את עצמו כמוסד שכללי החיתום ותיק ההלוואות שלו איכותיים ביותר", כתב השופט.

השופט קבע עוד כי "בהתחשב בעובדה שפעילות הליבה של קאנטריווייד - מכירת משכנתאות בשוק המשני - היתה תלויה באיכות הנפקת ההלוואות שלו, לא התקשה בית המשפט להסיק כי האיכות הגרועה של נוהלי החיתום של קאנטריווייד ושל תיק ההלוואות שלו היו מהותיים מבחינת המשקיעים".

מעגל פינות

סעיף הסחר על סמך מידע פנים מתייחס לכך שבשנים 2006-2007 מימש מוזילו יותר מ-5.1 מיליון אופציות מניות, ולאחר מכן מכר את המניות ברווח של יותר מ-139 מיליון דולר.

בתביעה נטען כי מוזילו החל בביצוע מעשי המירמה זמן קצר לאחר שהודה באימייל ששלח לעמיתים כי קאנטריווייד "מעגל פינות" בכל הנוגע לאיכות הלוואותיו.

מוזילו הוא המנהל הבכיר ביותר שנגדו הגישו רשויות הפיקוח בארה"ב תביעה משפטית בעקבות קריסת שוק הדיור.