אזורים תמכור 9% למגדל ביטוח תמורת 100 מיליון שקל

בנוסף, ניתנה לחברת הביטוח אופציה להשקעה עתידית בחברה האם ברמה של 1% מהון המניות בתוך שלוש שנים

חברת אזורים הנמצאת בשליטת שעיה בוימלגרין ממשיכה לשפר את קופת המזומנים שלה. החברה חתמה היום (א') על מזכר הבנות למכירת 9% משתי חברות בנות למגדל תמורת 100 מיליון שקל. בנוסף, ניתנה לחברת הביטוח אופציה להשקעה עתידית בחברה האם ברמה של 1% מהון המניות בתוך שלוש שנים.

מגדל עשתה לעצמה ביטוח בכך שהיא לא תשקיע ישירות באזורים, הנושאת על גבה, נכון לסוף הרבעון השני של השנה התחייבויות ענק (במאוחד) של 6.4 מיליארד שקל. ההשקעה היא בשתי חברות בת: אזורים בנין ואזורים נדל"ן א.ח.ל.ר., שתי חברות בנות באחזקה מלאה (100%) של אזורים. נדל"ן א.ח.ל.ר מחזיקה במלוא המניות של החברות: שיכון ופיתוח לישראל, אזורים מגורים ושיכון ופיתוח מניב.

אזורים הינה חברה יזמית והיא מתקשרת באמצעות חברות הבת אזורים בנין ושיכון ופיתוח לישראל עם קבלני ביצוע לשם הקמה של פרויקטים שונים בתחומי הבניה למגורים והנדל"ן המניב. העסקה הנוכחית עם מגדל אמורה להיות מושלמת עד לסוף השנה ובנוסף היא תוכל להגדיל את השקעתה ל-15% בחברת הבנות (6% נוספים).

יעקב סיסו, ממלא מקום מנכ"ל החברה, אמר כי "ההתקשרות עם מגדל חשובה מעבר לעניין התזרימי כי מגדל היא אחד הגופים המוסדיים החשובים במשק ומאלה שמשקיעים בענף הנדל"ן. זאת הבעת אמון ואנו מקווים שיתאפשר לנו לעשות עם מגדל עסקאות נוספות בעתיד, עסקאות מימון או עסקאות אחרות".

העסקה עם מגדל מצטרפת למימוש נוסף בחודשים האחרונים, מכירת פעילות בתי המלון, שהקלוזינג שלו יהיה השבוע ויעשיר את הקופה של אזורים ב-200 מיליון שקל. במקביל נמשכים המאמצים להיפטר מחברת לגנא, אך רשימת המתעניינים בחברה הולכת ומצטמצמת לאחר שקבוצת המשקיעים שהוביל רו"ח חיים אסיאג פרשה מהמרוץ.