ירידה ברווחי והכנסות פרטנר; תחלק דיבידנד של 300 מיליון שקל

שוקלת חלוקת דיבידנד חד-פעמי בהיקף מיליארד שקל ברבעון הראשון של 2010 ■ הרווח הרבעוני הסתכם ב-263 מיליון שקל ■ ההכנסות הסתכמו ב-1.575 מיליארד שקל, כשהצפי עמד על הכנסות של כ-1.58 מיליארד שקל

חברת התקשורת פרטנר , בניהולו של דוד אבנר, פרסמה היום (ב') את דו"חותיה הרבעוניים.

בשורה התחתונה הרוויחה פרטנר 263 מיליון שקל (70 מיליון דולר) - ירידה של 20.3% יחסית לרבעון המקביל אשתקד, לעומת תחזית של לידר שוקי הון לרווח של 290 מיליון שקל.

ההכנסות הסתכמו ב-1.575 מיליארד שקל (419 מיליון דולר) - ירידה של 3.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, כשהצפי עמד על הכנסות של כ-1.58 מיליארד שקל.

ה-EBITDA עמד על 570 מיליון שקל (152 מיליון דולר) - ירידה של 10.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. תזרים המוזמנים נטו מפעילות שוטפת בניכוי פעילות השקעה עמד על 301 מיליון שקל (80 מיליון דולר) - ירידה של 35.1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות משירותים ירדו ב-1.3% ל-1.389 מיליארד שקל (370 מיליון דולר), כאשר החברה טוענת כי המיתון הביא לפגיעה של 2% מתוכם.

דיבידנד ענק ברבעון

החברה הודיעה כי תחלק 300 מיליון שקל או 1.94 שקל למניה כדיבידנד בגין רווחי הרבעון השלישי של 2009. בנוסף, החברה בוחנת את מדיניות חלוקת הדיבידנד שלה לשנת 2010, ושוקלת לחלק סכום חד-פעמי עתק של כמיליארד שקל ברבעון הראשון של 2010.

הגדלת הדיבידנד היתה צפויה לאחר רכישת השליטה בחברה על-ידי סקיילקס של אילן בן-דב באוגוסט השנה תמורת כ-5.29 מיליארד שקל. במסגרת הכנת מסגרת המימון לעסקה - ובנוסף לקופת המזומנים של סקיילקס, למימון הבנקאי ולמכירת מניות לגופים מוסדיים - היה ברור כי בן-דב יהיה מעוניין לקבל כמה שיותר דיבידנדים מהחברה הנרכשת על מנת להקל על המימון. כעת, ההערכות בשוק מקבלות משנה תוקף.

במהלך הרבעון הצטרפו לחברה 64 אלף מנויים נטו, כך שמספר המנויים הפעילים עלה בסוף הרבעון על 3 מיליון. לשם השוואה - החברה המתחרה פלאפון, שנתוני לקוחותיה נחשפו בשבוע שעבר במסגרת דו"חות בזק, הוסיפה במהלך הרבעון 27 אלף מנויים נטו למספר מנויים פעילים של 2.721 מיליון.

אבנר: "אני שבע-רצון מהתוצאות של פרטנר ברבעון זה"

"בשוק רווי מאוד, גישתנו הממוקדת לקוח איפשרה לנו לגייס מספר מרשים של 64 אלף לקוחות, ואנו גאים על שחצינו את קו 3 מיליון המנויים", אמר היום המנכ"ל דוד אבנר.

היו"ר ובעל השליטה הטרי בחברה, אילן בן-דב, הוסיף כי "אני מצפה בקוצר-רוח לעבוד עם צוות ההנהלה המצוין של פרטנר ועם עובדיה המסורים להמשך השגשוג בעתיד".

בשיחה שערכנו עם מנהלי החברה, ביניהם המנכ"ל וסמנכ"ל הכספים, מסר אבנר כי גיוסי השיא של הלקוחות הם תוצאה ישירה של שינוי בשיטת המכירות.

* האם חלוקת הדיבידנד הענק לא ישפיע לרעה על הון החברה? האם החברה נערכת לכך?

"לאחר רכישת השליטה בחברה על-ידי בן-דב, מעלות הכניסה את החברה ל-CreditWatch על מנת לבחון את השלכות העסקה, כולל סוגיות המימון. במהלך חג סוכות האחרון אישררה מעלות S&P את הדירוג של החברה, AA-, עם אופק "יציב". עם הידיעה על הדיבידנד המתוכנן, חברת הדירוג שקלה בוודאי את עניין הפחתת ההון".

* לאחרונה שאול אלוביץ' רכש את השליטה בבזק. האם אתם רואים איום מצידה של המתחרה פלאפון?

"למעט העובדה כי שוק התקשורת התבגר ועובר כולו לידיים ישראליות, אנו לא רואים שינוי מהותי בהעברת השליטה בבזק".