העודף המסחרי של גרמניה התכווץ; הייצור עלה ב-2.7%

העודף המסחרי בגרמניה צנח בכמעט שליש בחודש ספטמבר והסתכם ב-10.6 מיליארד אירו ■ הגירעון המסחרי בארה"ב לחודש ספטמבר צפוי להתרחב בעוד 1 מיליארד דולר ויסתכם ב-32 מיליארד דולר

היצוא הגרמני עלה בחודש ספטמבר זאת הפעם הרביעית בתוך 5 חודשים, כך דיווח היום (ב') המשרד הלאומי לסטטיסטיקה בגרמניה. הדבר נותן סימן נוסף כי הכלכלה הגדולה ביותר באירופה יוצאת מהמיתון.

לפי הדיווחים הרשמיים, היצוא הגרמני עלה בחודש ספטמבר ב-3.8% בהשוואה לאוגוסט והסתכמו ב-68.3 מיליארד אירו (102 מיליארד דולר), ואילו הייבוא עלה ב-58.4% להיקף של מיליארד אירו.

בנוסף, המשרד הפדרלי לכלכלה וטכנולוגיה בגרמניה דיווח היום (ב') כי תפוקה תעשייתית זינקה בספטמבר ב-2.7% לעומת אוגוסט כאשר תחזיות האנליסטים עמדו על עלייה של 1% בלבד.

"ההתמחות הגבוהה של המוצר הגרמנית בסחורות הון והנכוחות הגבוהה בשווקי באסיה, הפכו גרמניה לנהנית העיקרית מההשקעה- אשר תוביל ההתאוששות הגלובלית", אמר קרסטן ברזיסקי, כלכלן בכיר ב-ING.

"המספרים מראים כי ענף הייצוא צריך להיות אחד המובילים העיקריים של הכלכלה הגרמנית בחודשים הקרובים", הוסיף.

הממשלה צופה כי הפעילות הכלכלית בגרמניה תגדל ב-5% השנה ואז לגדול ב-1.2% בשנת 2010.

נציין כי העודף המסחרי בגרמניה צנח בכמעט שליש בחודש ספטמבר והסתכם ב-10.6 מיליארד אירו, עולה בקנה אחד עם תחזיות האנליסטים.

עודף במאזן התקציבי גם כן הצטמצם בחודש ספטמבר ב-39% בהשוואה לחודש המקביל אשתקד והסתכם ב-9.5 מיליארד דולר.

בהקשר של עודף מסחרי, נציין כי לפי סקר כלכלנים של "מרקט ווטש". הגירעון המסחרי בארה"ב לחודש ספטמבר צפוי להתרחב בעוד 1 מיליארד דולר ויסתכם ב-32 מיליארד דולר.

"המסחר בארה"ב צנח במהלך המיתון אבל היום הוא מתאושש כאשר הכלכלה העולמית צומחת שוב", כתב ג'וזף ברוסליאס, כלכלן בכיר במודי'ס. נציין כי בשמונת החודשים הראשונים של 2009, הייצוא של ארה"ב ירד ב-18.2% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

מנהיג סין, וון ג'יבאו, אמר אתמול (א') כי ארה"ב חייבת לשמור על גרעון תקציבי סביר על מנת לייצב את שער החליפין של הדולר. "אנו מקווים כי ארה"ב תשמור על יציבות בסיסית בשער החליפין של הדולר כדי לשמור על יציבות ההתאוששות של הכלכלה העולמית", הוא הוסיף.

נציין כי סין היא המחזיקה הזרה הגדולה ביותר בעולם של אג"ח ארה"ב.

מוקדם יותר השנה, סין הביעה דאגה באשר לירידת הערך הנמשך של אותן אחזקות, כאשר ארה"ב מזרימה טריליוני דולרים למערכת הפיננסית בנסיון לצאת מהמשבר הפיננסי העולמי.