עובדי מלון "הוד המדבר" הצטרפו להסתדרות הכללית

לכאורה זהו לא סיפור יוצא דופן לנוכח גל התארגנויות העובדים בשנתיים האחרונות, אלא שמלון הוד המדבר נמצא בבעלות הסתדרות העובדים הלאומית, בראשות יואב שמחי - כלומר הארגון המתחרה לזה של עיני

כ-180 עובדי מלון "הוד המדבר" בים המלח הצטרפו השבוע להסתדרות הכללית, בראשות עופר עיני. כך נודע ל"גלובס". לכאורה זהו לא סיפור יוצא דופן לנוכח גל התארגנויות העובדים בשנתיים האחרונות, אלא שמלון הוד המדבר נמצא בבעלות הסתדרות העובדים הלאומית, בראשות יואב שמחי - כלומר הארגון המתחרה לזה של עיני.

עם העובדים שהתארגנו והקימו ועד נמנים מלצרים, פקידים ופקידות קבלה, עובדי אחזקה, חדרניות ועוד. אלה היו מאוגדים עד היום במסגרת ההסתדרות הלאומית, אך הם החליטו לנטוש אותה. בהסתדרות מציינים כי העובדים החליטו לעבור אל ההסתדרות הכללית, לאחר שראו כי כמה מחבריהם קיבלו "טיפול פרטני" מוצלח מההסתדרות במרחב הנגב המרכזי.

גם העובדים של חברת "עשבי קדם" למשחות ולצמחי מרפא התארגנו והצטרפו השבוע אל ההסתדרות במרחב הנגב המרכזי. מדובר בחברה המעסיקה כ-30 עובדים כמוכרים במלונות השונים של ים המלח, ואלה חששו לאחרונה מפני פיטורים מידיים. העובדים דורשים שייחתם עימם הסכם קיבוצי, שיבטיח את ביטחונם התעסוקתי.

יו"ר מרחב הנגב המרכזי בהסתדרות, יוסי הובר, מסר כי "קיימת התעוררות במודעות העובדים, באשר לביטחונם התעסוקתי". ההתארגנויות האלה מוכיחות כי ההסתדרות רלבנטית גם במרחב של הובר, וזאת לאחר שעובדי מפעל "אקרשטיין" בירוחם הודיעו בסוף השבוע האחרון כי הם התאכזבו בעבר הרחוק מההסתדרות במרחב הנגב המרכזי, ולכן בחרו להצטרף אל הארגון החדש "כוח לעובדים".