אורמת: חוזה להספקת חשמל גיאותרמי ל-20 שנה בנבאדה

חברת החשמל של נבאדה תרכוש 30 מגה ואט ■ החברה נהנית משינויי החקיקה והמימון בארה"ב ■ הערכות: מדי שנה יכניס ההסכם כ-17 מיליון דולר כך שעל פני 20 שנה מדובר בהיקף הכנסה של כ-340 מיליון דולר

חברת אורמת טכנולוגיות הודיעה היום לפני תחילת המסחר המסחר בוול סטריט כי חברת בת שלה חתמה על הסכם ל-20 שנה עם חברה בת של חברת החשמל בנבאדה לרכישת 30 מגה וואט של חשמל גיאותרמי מתחנת הכוח מק'גיניס הילס אשר עדיין מצויה בבנייה וההספקה צפויה להתחיל כאשר תושלם הבנייה ב-2012. החוזה מותנה בקבלת מספר אישורים רגולטוריים במדינה.

החברה לא ציינה את היקפו הכספי של הפרוייקט אך על פי הכנסותיה הנוכחיות ניתן להניח כי מדי שנה תכניס החברה כ-17 מיליון דולר כך שעל פני 20 שנה מדובר בהיקף הכנסה של כ-340 מיליון דולר.

הצפי הוא כי בשנת 2012 יגדיל פרויקט מק'גיניס הילס את ההספקה של אורמת לחברת החשמל של נבאדה (NV אנרג'י) ל-135 מגה וואט, מה שיעזור לחברת התשתיות לעמוד בדרישות האנרגיה החדשות, אשר דורשות כי עד שנת 2020, 15% מסך כל הספקת החשמל במדינת נבאדה תיהיה ממקורות של אנרגיה מתחדשת.

דיטה ברוניצקי, מנכ"לית אורמת אמרה:"אנו נהנים מפעילות ארוכת טווח ומוצלחת עם NV אנרג'י ואנו מודים לה על תמיכתה בתחום החשמל הגיאותרמי. ההסכם מהווה עדות נוספת לכך שהאנרגיה הגיאותרמית יכולה לספק כמות משמעותית של חשמל וכי היא הבחירה המועדפת הודות להיותה משתלמת בבחינת העלות ביחס לתמורה, ביחס לאמינות שלה והבסיס הטבעי שלה". ברוניצקי הוסיפה כי "אפשרויות המימון החדשות והחקיקה החדשה מובילות לאטרקטיביות של האלטרנטיבה הגיאותרמית".