מישאל וקנין מועמד להחליף את ידין ענתבי

וקנין היה לשעבר סמנכ"ל רגולציה בסלקום ■ מועמדים חיצוניים נוספים לתפקיד: דרור שטרום, קובי נבון וגיל גרשלר

מישאל וקנין, לשעבר סמנכ"ל רגולציה בסלקום וכיום שותף בחברת התוכן הסלולרי לוגיה, הוא אחד המועמדים החיצוניים להחליף את ידין ענתבי בתפקיד הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, כך נודע היום (ג').

עוד נודע כי באחרונה פנו גורמים באוצר לממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר, דרור שטרום, וביקשו ממנו להגיש מועמדות לתפקיד. על פי הערכות, על אף שלשטרום, שכיהן כרגולטור, רקורד מתאים, הוא יעדיף שלא להתמנות לתפקיד.

עם המועמדים החיצוניים הנבחנים בימים אלו על ידי שר האוצר נמנים גם קובי נבון, לשעבר מנכ"ל כלל פיננסים בטוחה, וגיל גרשלר, לשעבר מנכ"ל פריזמה גמל ומנהל ההשקעות בקרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר. נבון נחשב למועמד המוביל מבין השניים ולפי שעה נראה כי הוא מקובל על מקבלי ההחלטות באוצר.

חשש מקרע באגף

בקרבת שר האוצר, יובל שטייניץ, מעדיפים כי לתפקיד ימונה גורם חיצוני אך בד בבד חוששים מאפשרות עזיבתם של שני המועמדים הפנימיים מהאגף - המשנה לממונה יואב בן אור וסגן בכיר לממונה אריק פרץ - אם לא ייבחרו לתפקיד. מסתמן כי הבחירה במחליפו של ענתבי תיעשה בימים הקרובים ובכל זאת מקרב המועמדים החיצוניים. בראשות האוצר חוששים כי פרישה של בן אור ופרץ תחולל זעזוע באגף ולכן על המועמד הנבחר להיות מי שיוכל לאחות את הקרעים.

וקנין, המשמש כיום יועץ בענייני רגולציה ושותף בחברת התוכן הסלולרי לוגיה, שימש בעבר כסמנכ"ל רגולציה בחברת הסלולר סלקום. קודם לכן הוא שימש כיועץ וראש המטה הכלכלי של שר האוצר סילבן שלום. לפני כן היה וקנין עורך מגזין סוף השבוע של "גלובס" ועורך חלק הכלכלה של "ידיעות אחרונות". שטרום כבר שימש בעבר כרגולטור בכיר ומבחינה זו הרקורד שלו מוכר ומוכח.

ואולם, בנוסף, לטענת גורמים באוצר התפקיד דורש 90% הבנה בביטוח ורק 10% הבנה בשוק ההון, ולכן יידרש לתפקיד מישהו המתמחה בביטוח. נציין כי איש מבין המועמדים החיצוניים אינו נחשב לבעל מומחיות שכזו. ככל הידוע לשטרום כמה נקודות יתרון בקרב ראשי האוצר, כשגם נבון נחשב למועמד מועדף על שר האוצר.