פרטנר בתגובה לייצוגית: התובעת ומשפחתה הם "מפעל" לתביעות ייצוגיות

החברה טוענת כי התובעת ובני משפחתה פתחו בעיסוק צדדי של הגשת תביעות ייצוגיות, וכדי להסתיר את דפוס פעולתם זה - כל תביעה מוגשת ע"י בן משפחה אחר, וכל בן משפחה משתמש במספר גירסאות של שמו

חברת פרטנר טוענת בתגובה לבקשה לאשר נגדה תביעה ייצוגית שהגישה פנינה ברוט מתל-אביב, כי התובעת ובני משפחתה הינם תובעים סדרתיים, וכי הם "מפעל" תביעות ייצוגיות.

לדבריה, התובעת ובני משפחתה פתחו בשנים האחרונות בעיסוק צדדי של הגשת תביעות ייצוגיות, ועל מנת להסתיר דפוס פעולתם זה - כל תביעה מוגשת על-ידי בן משפחה אחר, וכל בן משפחה משתמש במספר גירסאות של שמו.

פרטנר מפרטת את התביעות הייצוגיות בהן הופיעו בני משפחת ברוט כתובעים: פנינה ברוט נגד בזק ו-HOT ונגד פלאפון, סלקום ופרטנר תחת השם רבקה ברוט; בעלה, יהושע ברוט, תחת השם ברוט י. מאיר נגד בנק לאומי; ונגד סופרגז, וחברות הביטוח הפניקס, כלל, הראל, מגדל ומנורה; בתה של התובעת, דנה גבע, נגד פזגז, סופרגז ואמישראגז; בני המשפחה נגד מנורה מבטחים; ואף אביה של חברתו לחיים של אמיר ברוט, בנה של התובעת, הגיש בעבר תביעה ייצוגית נגד פרטנר.

פרטנר מגדירה את התובעת כתובעת סדרתית מתוחכמת, שתיכננה להפיל אותה בפח. לדבריה, התנהלותה מלמדת כי היא עוקבת ומתעדת כל פרט בהתקשרותה עם פרטנר, ואינה פונה בדרישה לתיקון אלא ממתינה ומשנה את מצבה לרעה, ובחלוף מספר שנים מגישה את תביעתה ללא התרעה.

תיקון תקלה

במקרה הנדון טענה ברוט בבקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף של כ-190 מיליון שקל נגד פרטנר, כי היא חויבה שלא כדין בתוכניות הכוללות "דקות קרדיט", במסגרתן רוכש המנוי בתמורה למחיר חודשי קבוע מספר קבוע מראש של "בנק" דקות חיוג לניצול במהלך החודש, בתעריף מופחת לדקה. לטענת התובעת, המנוי משלם עבור דקות אלה גם אם אינו מנצלן.

פרטנר טוענת בתגובה כי גילתה תקלה במערכותיה, בגינה מנויים בתוכניות עסקיות בחבילות "לילה" ו"סוף שבוע" לא קיבלו את ההטבה בגין שיחות שביצעו באמצעות חיוג מקוצר למנויים אחרים באותן תוכניות.

לדברי החברה, היא מתכוונת להשיב לכל המנויים שסבלו מהתקלה את הסכום ששילמו ביתר. לדבריה, מדובר בסך הכל ב-53 אלף שקל שנגבו ביתר החל מתחילת התקלה בשנת 2002 ועד לספטמבר 2009. (ת.א. 1438/09).