מנכ"ל אמריקן אקספרס: "סימנים לכך שהמיתון קרוב לסיום"

המנכ"ל ציין כי שיפור באחוזי הבלתי מועסקים הכרחית על מנת לייצר התאוששות אמיתית ■ לפי נילסן, ב-12 החודשים שהסתיימו בספטמבר 2009, מספר כרטיסי האשראי של 3 המנפיקות הגדולות נפל ב-72 מיליון כרטיסים

מנכ"ל ענקית כרטיסי האשראי אמריקן אקספרס , קנת' צ'נהולט, אמר היום כי על אף העובדה כי ראה את הירידות החדות ביותר בצריכת מחזיקי כרטיסי האשראי של החברה במהלך המשבר הנוכחי, החיובים בזמן האחרון מתייצבים ונראה כי יתרו תחתית.

עוד הוסיף צ'נהולט כי שיעורי הצמיחה עדיין שליליים אך נראה כי הם משנים כיוון ומתחילים להיות חיוביים. כמו כן, בחודש אוקטובר החולף עלו חיובי העסקים ב-3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, מה שמוביל לאופטימיות.

עם זאת, ציין צ'נהולט כי שיפור באחוזי הבלתי מועסקים הכרחית על מנת לייצר התאוששות אמיתית.

בסיכום דבריו ציין צ'נהולט כי "כל הסימנים, לפחות במגזר שלנו, מראים כי המיתון קרוב לסיום".

ה'פד': 50% מהבנקים העלו את הריבית על יתרה שלילית

אמש סיפק ה'פד' נתונים חדשים המראים כי כ-50% מהבנקים האמריקניים העלו את הריבית על יתרה שלילית וקיצצו מסגרות אשראי, גם ללווים בעלי הסטוריית אשראי טובה. במסגרת סקר שערך ה'פד' הוסיפו 40% מהם כי יוסיפו בעתיד הנראה לעין להעלות את הריבית.

לפי נילסן, ב-12 החודשים שהסתיימו בספטמבר 2009, מספר כרטיסי האשראי של 3 המנפיקות הגדולות (ויזה, מסטרקארד ואמריקן אקספרס) נפל ב-72 מיליון כרטיסים. בסה"כ, נכון לסוף ספטמבר השנה, מונפקים כ-555 מיליון כרטיסים ברחבי ארה"ב. במהלך אותה תקופה, על פי נילסן, קיצצו הבנקים את מסגרות האשראי ב-26% ל-3.4 טריליון דולר.