האוצר נכנע? יסכים להפחתת סיכויי הזכייה בלוטו תמורת הגדלת שקיפות הפיס

כך עולה מנייר עמדה שהגיש האוצר לבית המשפט העליון כחלק מעתירת הפיס נגד דרישת האוצר להפסיק לשווק את הלוטו החדש ■ מפעל הפיס: "אנו תמהים על ההתנהלות החצופה של האוצר"

משרד האוצר יסכים לקבל את תוכנית "הלוטו החדש" על אף הפחתת סיכויי הזכייה, אם מפעל הפיס יגיש למשרד האוצר בקשה מסודרת בעניין ואם הוא יסכים לשקיפותיתרה בניהול - לרבות כפיפות לחובת פרסום מכרזים ולביקורת שגרתית של אנשי האוצר. כך עולה מנייר העמדה שהגיש האוצר לבית המשפט העליון, כחלק מעתירת הפיס נגד דרישת האוצר להפסיק לשווק את הלוטו החדש.

בדומה להערכות שפירסם בעבר "גלובס", נייר העמדה מוכיח כי משרד האוצר לא מתעניין באמת בהפחתת סיכויי הזכייה בלוטו, אלא ניצל את הסערה הציבורית שחולל המהלך של הפיס כדי לחייב את הנהלת הפיס לאמות מידה רחבות יותר של שקיפות.

גורמים באוצר סיפרו היום לכלי התקשורת כי "מסתמנת פשרה" שכוללת את עמדות האוצר בנייר העמדה, אולם בפיס הבהירו כי מדובר "בשקר". עוד אמרו בפיס: "אנו תמהים על ההתנהלות החצופה של האוצר, שמזלזלת בבית המשפט. האוצר הציג נייר עמדה ואנו דחינו אותה. בית המשפט ביקש מאתנו להגיע לפשרה בתוך שבוע, וכך נעשה". בפיס זעמו גם על טענות גורמים באוצר, שלפיהם הפיס "הסכים" לשקיפות יתרה בעניין שכר העובדים. "האוצר מטעה בדבריו שכן ראוי לדייק ולציין כי שכר עובדי מפעל הפיס מבוקר ומפוקח על ידי הממונה על השכר באוצר משנת 2004, והניסיון להציג זאת כסעיף חדש בפשרה הוא מניפולטיבי", מסרו בפיס.

כזכור, באמצע ספטמבר הציב מנכ"ל משרד האוצר, ירום אריאב, אולטימטום למפעל הפיס, לפיו אם הפיס לא יחזור בו משיטת הלוטו החדש בתוך חודש ימים, הוא יפעל לשלילת ההיתר של הפיס לעריכת הגרלות. במפעל הפיס מיהרו לפנות לבג"ץ, שהוציא צו מניעה כנגד האיום של האוצר עד להכרעה בסוגייה. "גלובס" פרסם באותה עת כי האוצר נחוש להרחיב את דריסת הרגל שלו במפעל הפיס והוא לא באמת מתרגש מעצם הפחתת סיכויי הזכייה בלוטו, אולם אז מיהרו באוצר להכחיש את הדברים.