סאפיינס מתכננת רכישות; סיכמה את הרבעון בצמיחה של 18%

ההכנסות הסתכמו ב-13 מיליון דולר ■ מנכ"ל החברה: "גדלנו בעיקר בשוק היפני ובישראל; בחינת אפשרויות שונות בתחום המיזוגים והרכישות היא מנוע צמיחה נוסף. יש דברים על הפרק"

סאפיינס מסכמת רבעון נוסף של צמיחה, ולדבריו של המנכ"ל שלה, רוני על-דור היא צופה אל העתיד ב"אופטימיות זהירה". סאפיינס, מקבוצת פורמולה שבשליטת אמבלייז, מספקת פתרונות תוכנה ומתמקדת בתעשיית הביטוח. החברה סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות של 13 מיליון דולר - צמיחה של 18% ביחס לרבעון המקביל ושל 27% ביחס לרבעון הקודם. מתחילת השנה הסתכמו ההכנסות ב-33.9 מיליון דולר, המהווים צמיחה של 4.3% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2008.

"הגידול נובע משילוב של לקוחות קיימים וחדשים. גדלנו בעיקר בשוק היפני ובישראל", מציין על-דור. לדבריו, החברה חתמה על מספר הסכמים ארוכי טווח בתחומי השירות והתחזוקה, שכוללים בחלקם גם תשלום מוקדם.

על פי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), סאפיינס רשמה ברבעון רווח תפעולי של 1.5 מיליון דולר, כשהרווח הנקי הגיע למיליון דולר. התוצאות על בסיס Non-GAAP מסתכמות ברווח תפעולי של 1.7 מיליון דולר ורווח נקי של 1.2 מיליון דולר, שהם 6 סנט למניה. הרווח הנקי למניה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הסתכם ב-16 סנט, לעומת הפסד של 3 סנט למניה בתקופה המקבילה ב-2008.

"ברבעון השלישי חשנו מגמה ברורה של התגברות הביקושים וההתעניינות במוצרינו, בעיקר במוצר לתחום ה-RunOff", אומר על-דור. מדובר על תחום בו סאפיינס ושותפות עסקיות מציעות לחברות ביטוח לנהל עבורן את הפוליסות הוותיקות שלהן.

עם 15.8 מיליון דולר בקופה, סאפיינס צפויה לשלם בקרוב את התשלום האחרון של האג"ח להמרה שלה, בסך 5.1 מיליון דולר, והיא שוקלת גם לבצע רכישות. "בחינת אפשרויות שונות בתחום המיזוגים והרכישות היא מנוע צמיחה נוסף", אומר על-דור. "יש דברים על הפרק, אבל אנחנו עדיין בדיונים".

במקביל, סאפיינס מתכננת להרחיב את מאמצי המו"פ שלה תוך שמירה על הרווחיות. "גייסנו לאחרונה 20 עובדים בארץ, ואנחנו עושים מאמץ להעביר את כל הפיתוח לישראל. אנחנו מתכננים לגייס עובדים נוספים", מוסיף על-דור. שווי השוק של סאפיינס הוא 33 מיליון דולר.