מחאת האופנוענים מתממשת - ואיתה גם הסיוט הגדול של הנהגים בכבישי ישראל הבוקר: עשרות רוכבים גודשים הבוקר (א') את הצירים המרכזיים בכבישים לכיוון ת"א. כביש החוף, שבו יצאה שיירה גדולה של רוכבים ממחלף הסירה ליד הרצליה, עמוס מאד ממחלף פולג, דרך שפיים ועד מחלף גלילות מערב. הרוכבים מתקדמים בנסיעה איטית במיוחד לכיוון נתיבי איילון. גם אחרי שפתחו שני נתיבים (מתוך שלושה) באיזור מחלף גלילות, במשטרה עדיין קוראים לציבור הנהגים לנסות ולהימנע מיציאה במחלף גלילות ולצאת מכביש החוף במחלף הסירה.
שתי תאונות אירעו במהלך המחאה: מכונית פרטית ניסתה לעקוף את הפקק סמוך לפתח תקווה ופגעה באופנוען שנסע בשוליים. בתאונה נוספת אירעה במחלף בן שמן בה נפצע קשה רוכב.
גם מדרום מכבידים הרוכבים על התנועה: אחת השיירות יצאה לכיוון ת"א מצומת ראם (מסמיה), ובראשון לציון חסמה המשטרה את היציאה במחלף משה דיין לכיוון ת"א. שיירות נוספות יצאו מירושלים, מחיפה ומבאר-שבע.
בגלי צה"ל דווח על כמה קטטות שהתפתחו כשנהגי מכוניות יצאו החוצה ודחפו רוכבי אופנועים, אולם עיקר חילופי הדברים מתנהלים בין כוחות המשטרה לבין רוכבי הדו-גלגלי.
במטה המאבק הודיעו כבר בשבוע שעבר כי רוכבי האופנועים ינהגו "כמו במכוניות": כל אופנוע ייסע במהירות של מכונית ממוצעת ויתפוס מקום כמו של מכונית באמצע הנתיב. עפ"י האופנוענים, רכיבת המחאה לא נועדה לחסום את הכבישים, אלא להמחיש את העתיד הצפוי עם העלאת תעריפי הביטוח: יותר פקקים, שיגרמו לעומסים כבדים.
העיתוי אינו מקרי: הלילה בחצות נכנסו לתוקף תעריפי ביטוח החובה המעודכנים לרכב דו-גלגלי. אליקו אלג'ם, יו"ר מטה המאבק, אמר אתמול: "כולם צריכים להבין, שפעילות המחאה שלנו לא תסתיים עד שמחירי הביטוח יהיו סבירים ושווים לכל נפש. אני קורא לראש הממשלה נתניהו להתערב בסוגיה, לקבל החלטה אמיצה ולעצור את הפגיעה הקשה בענף, שתשפיע על כולם. המחאה הזו היא רק תחילת המאבק".

ענתבי מגיב
ידין ענתבי, הממונה על הביטוח באוצר, אמר בראיון לגלי צה"ל: "ההערה שאני פוזל לתפקיד לאחר סיום תפקידי אינה נכונה ואינה ראויה לתגובה. הסיפור לא מעניין את חברות הביטוח כי לא הן נושאות בהפסדים".
"לוקחים מכל אחד ואחד מאיתנו 100 שקלים בשנה לסבסד את הביטוח". "אין קיזוזים הדדיים", אמר ענתבי. "אנשים שמייצרים יותר סיכונים צריכים לשלם יותר עבור הביטוח שלהם".
"האופנועים הראו לנו כל הזמן את ההבדל בינינו לבין מדינות אחרות - אך שכחו להגיד שהביטוח לא כולל ביטוח לרוכב עצמו כזכור בחו"ל אין ביטוח על הרוכב. הרוכב ייהנה מהנחה של 9%".
ענתבי אמר כי חלה עליו תקופת צינון ואין לו שום תפקיד עתידי מובטח. לגבי ביטוח האופנוע של חברת אליהו אמר ענתבי: "הלוואי ועוד חברות כמו אליהו יבטחו אופנוענים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.