פונטיפקס מימשה רבע מאחזקתה בפרוטליקס תמורת 14 מיליון דולר

פונטיפקס (Pontifax) מכרה חבילה של 1.4 מיליון מניות תמורת 13.9 מיליון דולר ■ ידוע כי פייזר, טבע, ולפחות חברה נוספת מתמודדות על הסכם עם פרוטליקס, ולאחרונה נשמעו הערכות כי הוא יהיה בצורה של מיזם משותף

"מוכרים בלי הפסקה" - כך אפשר לתאר את מגיפת המימושים שאחזה בלא מעט בעלי עניין בחברות הציבוריות הישראליות שנסחרות בארה"ב. ארבעה בכירים בסלקום מימשו בשבוע שעבר חלק מאחזקותיהם, ועכשיו הגיע תורה של קרן פונטיפקס בראשות אלי הורביץ, יו"ר טבע, שמכרה מניות של חברת פרוטליקס, שגם בה משמש הורביץ כיו"ר. ככל הידוע, הורביץ לא מכר מניות באופן אישי.

פרוטליקס , המפתחת חלבונים על-ידי הנדסה גנטית של תאי צמח, ואשר המוצר המוביל שלה הוא תרופה למחלה הגנטית גושה, נסחרת לפי שווי של 828 מיליון דולר בבורסת ניו יורק. מתחילת השנה נסקה מנייתה ב-482%, והפכה לאחת המניות הלוהטות מבין הישראליות הנסחרות בוול סטריט. לאחרונה, השלימה החברה את הניסוי האחרון לקראת כניסה לשוק האמריקני, והיא מקווה לחתום עד סוף השנה על עסקת שיווק משמעותית למוצר, ולהתחיל בשיווקו בחודשים הקרובים.

פונטיפקס (Pontifax) מכרה חבילה של 1.4 מיליון מניות תמורת 13.9 מיליון דולר. זאת, לאחר שבתקופת העליות לפני מספר חודשים נמכרו מניות גם על-ידי פיליפ פרוסט, בעבר מנכ"ל אייווקס שנמכרה לטבע וכיום סגן יו"ר טבע, וכן על-ידי קרן מרתון הנסחרת בבורסה בתל אביב. פרוסט מימש מניות פרוטליקס תמורת 19 מיליון דולר, לפי מחירים נמוכים בהרבה מאלו בהם נמכרו מניותיה של פונטיפקס (6.06-7.12 דולר למניה, לעומת 10 עד 11.33 דולר כיום).

לפונטיפקס 8% בפרוטליקס, והמימוש מהווה רבע מאחזקתה. המחירים לפיהם נכנסה הקרן להשקעה בחברה, לפני כחמש שנים, רחוקים שנות אור מהמחיר לפיו פרוטליקס נסחרת כיום, ופונטיפקס רושמת לזכותה רווחים של עשרות מיליוני דולרים על ההשקעה.

פרוטליקס סיימה את הרבעון השלישי עם 22.6 מיליון דולר בקופה. לחברה אין עדיין הכנסות, וההפסד הנקי שלה ברבעון היה 5.9 מיליון דולר.

פונטיפקס מסרה כי מימשה את המניות כדי לכסות חבות מס שנוצרה לקרן, וייתכן כי זהו אכן חלק מן ההסבר. הגיוני גם שפונטיפקס מאמינה כי המניה נסחרת כיום במחיר לא רע.

רוב האנליסטים המסקרים את מניית פרוטליקס, ממקמים את שווי החברה סביב מחירה בשבועות האחרונים, כ-800-900 מיליון דולר. שווי זה אינו מוסבר רק על-ידי המוצר לגושה. תחום הגושה אמור להגיע בשנים הקרובות לכמיליארד דולר, ובהנחה שפרוטליקס תגיע לכשליש מהשוק הזה, מדובר בהכנסות של כמה מאות מיליוני דולרים, אותם תחלוק עם השותפה.

ידוע כי פייזר, טבע, ולפחות חברה נוספת מתמודדות על הסכם עם פרוטליקס, ולאחרונה נשמעו הערכות כי הוא יהיה בצורה של מיזם משותף. הייצור יהיה באחריות פרוטליקס והשיווק באחריות השותפה - כלומר, הכנסות של 100-150 דולר לשנה לפרוטליקס. *