עיני סיכם עם ברק והאוצר על תשלום משכורות עובדי תעש

הכספים לתשלום המשכורות אמורים לעבור עד מחר (ג') ■ בהסתדרות מברכים ומקווים שהלנת השכר לא תחזור על עצמה ■ ביום ה' האחרון אותת עיני לנתניהו: "תתערב במשבר תעש כדי שלא יהיו לו השלכות על יחסי העבודה בכל המשק"

יו"ר ההסתדרות עופר עיני סיכם עם שר הביטחון, אהוד ברק ועם משרד האוצרעל העברת משכורות חודש אוקטובר לעובדי תעש. הכספים לתשלום המשכורות אמורים לעבור עד מחר (ג'). בהסתדרות מברכים ומקווים שהלנת השכר לא תחזור על עצמה.

ביום ה' האחרון אותת עיני לנתניהו: "תתערב במשבר תעש כדי שלא יהיו לו השלכות על יחסי העבודה בכל המשק". זאת לאחר שעובדי התעשייה הצבאית ערכו היום כינוס חירום במסגרת מאבקם נגד הלנת שכר חודש אוקטובר בו אמר יו"ר ועד העובדים: "ניאבק עד טיפת דמנו האחרונה". זאת לאחר שמשרד האוצר הפסיק את הזרמת הכסף לחברה והביא בכך להלנת שכר העובדים. מול 3,400 עובדי החברה שהתכנסו במפעלים הראשיים של תעש ברמת השרון, הגדיר איציק יהודה, יו"ר הועד את הצעד של האוצר כ"טרור תעסוקתי".

עיני הבהיר במהלך כנס העובדים כי הוא מצפה לא רק להתערבותם של שרי האוצר והביטחון בסוגיית הלנת השכר, אלא בראש ובראשונה להתערבותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "דיברתי בחצות עם שר הביטחון והוא הבטיח לי כי ברגע שראש הממשלה ינחת בארץ, הם יקיימו על כך דיון", סיפר עיני.

ומה יקרה אם הלנת השכר תימשך? "מבחינתנו הכל כשר", הוא הבהיר. "אני קורא בעיקר לראש הממשלה להתערב במשבר הזה כדי שלא יהיו לו השלכות על יחסי העבודה בכל המשק", הבהיר עיני, כשהוא רומז לאפשרות של הכרזת סכסוך עבודה כללי. "אני עושה הכל בהידברות, אבל שלא יטעו בי - אם ימתחו את הקו וינסו לקרוע את החוט, גם אנחנו לא נהסס לקרוע אותו. אם הם מכוונים לעובדים אקדח לרקה, נציב אקדח לרקה מהצד השני".