מנרב זכתה במכרז ההתפלה באשדוד בסך כ-1.5-2 מיליארד שקל

מקורות אישרה בכך את הפרסום ב"גלובס" ■ זהו סופה של ההתמחרות שהתבצעה אחה"צ בין הצעתה של מנרב לזו של קבוצת שיכון ובינוי, גרנית הכרמל ושפיר הנדסה ■ הפער בין ההצעות: כ-200 מיליון שקל

דריסת רגל משמעותית לחברת התשתיות מנרב בתחום המים. מנרב שבשליטת הקבלן אברהם קוזניצקי היא הזוכה במכרז של מקורות להקמת מתקן ההתפלה באשדוד בהיקף כספי הנאמד בכ-1.5-2 מיליארד שקל. כך הסתמן מההתמחרות שהתבצעה היום (ד') אחה"צ בינה לבין ההצעה של קבוצת שיכון ובינוי , גרנית הכרמל ושפיר הנדסה. מקורות יצאה בהודעה רשמית המאשרת את הפרסום ב"גלובס".

חברת מקורות ייזום, החברה הבת של מקורות, הודיעה כי קבוצת IVM המורכבת מחברת מנרב והחברה הספרדית SADYT זכתה במכרז. עבור מנרב מדובר בהישג משמעותי ובכניסה ראשונה לתחום התפלת מי הים. ההודעה מתפרסמת כחודש לאחר הגשת ההצעות למכרז (19באוקטובר 2009).

אתמול דיווח "גלובס", כי בהתפתחות של הרגע האחרון במכרז פנתה מקורות ייזום לקבוצות המתמודדות בבקשה לשפר את הצעותיהן, ולהגיש עוד היום הצעת מחיר סופית במכרז להקמת מתקן ההתפלה באשדוד.

עוד דיווח "גלובס" כי ההתמחרות צפויה להיות בין ההצעות של קבוצת IVM לבין קבוצה הכוללת את שיכון ובינוי , GES של גרנית הכרמל ושפיר הנדסה. אתמול עדיין לא היה ברור אם חברת IDE (לשעבר הנדסת התפלה), שניגשה למכרז ברגע האחרון, עלתה לשלב הסופי. IDE לא קיבלה אתמול הודעה ממקורות המבקשת ממנה לשפר הצעתה, ולכן הסתמן כי ההתמחרות הסופית תהיה בין מנרב, שבשליטת אברהם קוזינצקי לבין קבוצת שיכון ובינוי-גרנית שפיר.

יצוין כי IDE ניגשה למכרז של מקורות ייזום רק ברגע האחרון, וזאת ללא שותפתה הבינלאומית האצ'יסון שפרשה בגלל תנאי המכרז שלא היו מספיק אטרקטיביים לטעמה.

מתקן ההתפלה באשדוד צפוי להתפיל 100 מיליון מטר קוב מים בשנה, ומתוכנן להתחיל בייצור המים בסוף שנת 2012. הפרויקט יבוצע על ידי חברה בת ייעודית (SPC) של מקורות פיתוח וייזום, כבעלת הזיכיון להקמה ותפעול המתקן למשך תקופה של 25 שנים. החברה תחתום עם המדינה על הסכם למכירת מים מותפלים לאורך כל תקופת הזיכיון, ותתקשר עם חברת הקמה שתיבחר במסגרת המכרז.

מתקן ההתפלה באשדוד יוקם בשיטת ה- B.O.T , תוך שיתוף פעולה בין הסקטור הציבורי והפרטי. המכרז כולל אופציה להכנסת הגורם הזוכה גם כשותף בחברת ההקמה (SPC) ובחברת התפעול והתחזוקה של הפרויקט (O&M) בשיעור של עד 40%.

בהמשך להודעת הזכייה אמר יו"ר מקורות, אלי רונן, כי "מקורות פיתוח וייזום מקדימה את לוחות הזמנים שקבעה ועדת המכרזים הבין-משרדית להתפלת מי ים, ויש בכך הוכחה ברורה ליכולתה של החברה להקים את המתקן בהקדם האפשרי במטרה להקל על מצוקת משק המים".

"שלושת המציעים הם בעלי יכולת מוכחת ומוניטין בתחום ההתפלה, ואני מבקש להודות להם על הצעותיהם במכרז", הוסיף רונן.