ממשל אובמה מותח ביקורת קשה על הבניה בגילה

בהודעות כמעט סימולטניות מגנים הבית הלבן ומשרד החוץ את התכנית לבנות מאות יחידות דיור בשכונה ■ "אנו מתנגדים גם (לגילה) וגם להתנהלויות אחרות של ישראל בירושלים"

ממשל אובמה מותח ביקורת קשה על התכנית לבניית 900 יחידות דיור ב"מורדות המערביים" של שכונת גילה, שאושרה בוועדת התכנון המחוזית כחלק מתכנית המתאר של ירושלים.

בהודעות כמעט סימולטניות, שמנוסחות באופן בוטה וכמעט זהה, מגנים הבית הלבן ומשרד החוץ את התכנית ואת הפוטנציאל שלה לשבש את תהליך השלום.

דובר הבית הלבן, רוברט גיבס, אמר הערב (ג'): "אנו נחרדים מהחלטתה של ועדת התכנון המחוזית לעשות צעד נוסף בתהליך ההתרחבות של גילה בירושלים. כאשר אנו מנסים להתניע מחדש את המו"מ, פעולות אלה מקשות יותר על המאמצים שלנו להצליח. שום צד אינו צריך לנקוט פעולות שעלולות לחרוץ מראש, או להיראות כחורצות מראש, את תוצאות המו"מ, או לעשות מאמצים בכיוון זה".

"ארה"ב אף מתנגדת להתנהלויות אחרות של ישראל בירושלים, התנהלויות שקשורות בדיור, לרבות הדפוס המתמשך של פינוי (פלסטינים) והרס בתים פלסטיניים", אומר גיבס. "עמדתנו ברורה: מעמדה של ירושלים הוא אחת מסוגיות המעמד הסופי ואת אלה יש לפתור באמצעות מו"מ בין הצדדים".

דובר משרד החוץ, ג'ון קלי, אמר דברים דומים, ולאחר מכן הוסיף: "אנו מבינים את נקודת המבט של ישראל כלפי ירושלים אך אנו חושבים שכל הצדדים צריכים להימנע מפעולות כאלה בשלב זה".

"אנו קוראים לשני הצדדים להימנע מפעולות ומרטוריקה שיפגעו בתהליך השלום", אמר קלי. "אלה זמנים מאתגרים ואנו צריכים להתמקד במה שחשוב".

פקיד בכיר בממשל גילה, יש נציגים ישראליים דיווחו אתמון לשליח האמריקני, ג'ורג' מיצ'ל, על תכניות ההרחבה של גילה, בעת פגישה בלונדון. מיצ'ל הודיע להם שארה"ב מתנגדת לתכנית.