אחרי מכתשים אגן: דנקנר יפרסם הצעת רכש למניות שופרסל

מתכוון לפרסם הצעת רכש ל-5-7% מזכויות ההצבעה בשופרסל באמצעות דסק"ש ■ מועד הקיבול - בחודש ינואר ■ דסק"ש עשויה להכיר ברווח של כמיליארד שקל על ההשקעה בשופרסל

נוחי דנקנר ממשיך להדק את השליטה בבית. לאחר שרכש מניות נוספות של מכתשים אגן באמצעות כור והגיע להחזקה של 47% בחברת האגרו-כימיה, מתכוון דנקנר לרתום את דיסקונט השקעות כדי להגדיל את החזקתו בשופרסל , חברת קמעונאות המזון הגדולה בישראל החולשת על נתח של כ-40% מהשוק.

דסק"ש תפרסם הצעת רכש ל-5-7% מזכויות ההצבעה בשופרסל, כאשר מועד הקיבול להיענות המשקיעים להצעה יהיה בינואר הקרוב. כיום מחזיקה דסק"ש ב-38% ממניות שופרסל וב-42.1% מזכויות ההצבעה בה.

בנוסף, דסק"ש מתכוונת להכיר גם ברווח מהשקעה בשופרסל, רווח שיוכר ככל הנראה בדו"חות הרבעון הראשון של 2010.

נכון לסוף הרבעון השלישי, הרווח על ההשקעה - כפי שהוא משתקף מהפער בין השווי של שופרסל כפי שהוא רשום בספרים של דסק"ש לבין השווי ההוגן של מניות שופרסל - מסתכם ב-972 מיליון שקל, וזאת לפני הגדלת ההחזקה בחברה.

ההשקעה בשופרסל רשומה בספרי דסק"ש ב-591 מיליון שקל. שופרסל, שרשמה ברבעון השלישי הכנסות של 2.88 מיליארד שקל ורווח נקי בגובה 62 מיליון שקל, תרמה לשורת הרווחיות של דסק"ש סכום של 25 מיליון שקל ברבעון החולף. שווי השוק של החברה מסתכם בכ-4 מיליארד שקל.

במקביל, דסק"ש דיווחה הלילה על דיונים המתקיימים בין רשויות המס בישראל ובארה"ב בנוגע לאפשרות שינוי התושבות של חברה בת שלה - PEC ישראל. מדובר בחברה אמריקנית בבעלות מלאה של דסק"ש. הדיונים מתקיימים באשר לשינוי התושבות של החברה לצרכי מס מתושבת שתי המדינות לתושבת ישראל בלבד.

המשמעות הפיננסית היא ששינוי מסוג זה עלול לגרום להוצאה חד-פעמית של 30 מיליון דולר לדסק"ש, אולם ההיקף הסופי עדיין אינו ידוע. מנגד, שינוי כזה יביא בעתיד לחיסכון בתשלומי מס של דסק"ש.