רובי ריבלין תובע את חדשות ערוץ 2: מלוחם בשחיתות הפכתי למושחת

יו"ר הכנסת תובע 100 אלף שקל והתנצלות על פרסום כתבה ב"אולפן שישי", בה נטען כי פעל בניגוד לעמדת היועצת המשפטית לכנסת - שמצאה כביכול פסול בצירוף בת-זוגו לנסיעותיו לחו"ל בקדנציה הקודמת שלו

בצעד לא אופייני ביחסים בין משכן הכנסת לתקשורת, הגיש יו"ר הכנסת ראובן ריבלין תביעת דיבה נגד חדשות ערוץ 2. ריבלין דרש התנצלות מהחברה על פרסום כתבה ב"אולפן שישי", בה תוארו נסיעותיו עם רעייתו לחו"ל בקדנציה הקודמת שלו.

משסירבה החברה להתנצל, הגיש ריבלין תביעת דיבה. "מדובר בכתבה כוזבת ומגמתית שנועדה לפגוע בשמו הטוב", נכתב בתביעה שהוגשה על-ידי עו"ד אלי זהר מטעמו. ריבלין תובע 100 אלף שקל והתנצלות.

בכתבה, ששודרה ב-16 באוקטובר, נטען כאילו פעל ריבלין בניגוד לעמדת היועצת המשפטית לכנסת, שמצאה כביכול פסול בצירוף בת-זוגו לנסיעותיו לחו"ל. על-פי ריבלין, מינהל הכנסת המציא לידי חדשות ערוץ 2 מסמכים המעידים על היעדר חוות-דעת כזו.

"בהינף-יד הפך התובע ממי שמזוהה כלוחם בשחיתות, לאחד הנבחרים המושחתים שבהנהגת המדינה", טוען עו"ד אלי זהר. "בפרסום הכתבה באה לידי ביטוי יותר מכל הקלות הבלתי נסבלת של התקשורת, הבוחרת לפרסם כל העולה על רוחה, גם בידיעה ברורה כי הפרסום הינו כוזב וכי הוא עלול להסב נזק אדיר מימדים לשמו הטוב של נשוא הפרסום".

כתב התביעה הוגש נגד חברת חדשות ערוץ 2, המנכ"ל אבי וייס, עורך "אולפן שישי" גולן יוכפז והכתבת יפעת גליק. על-פי דרישת ריבלין, בהתנצלות ייאמר בין היתר כי "לא קיימת כל חוות-דעת כתובה של היועצת המשפטית של הכנסת בעניין זה, וגם אם ניתנה הנחיה בעל-פה - היא ניתנה ב-2006, לאחר תום הקדנציה של ריבלין".

עוד נכתב בתביעה כי "האמור בכתבה פורסם על אף שהנתבעים ידעו היטב כי אין בו ממש, שכן הובהר והוסבר להם עובר לפרסום הכתבה כי התובע פעל כדין, על-פי הנחיית חשב הכנסת הנסמכת על החלטות ועדות הכנסת, וכי מעולם לא הוצגה בפניו או בפני כל גורם מוסמך אחר חוות-דעת של היועצת המשפטית של הכנסת בה נטען היפוכם של דברים, חוות-דעת אשר כלל אינה קיימת".

מחברת החדשות של ערוץ 2 נמסר: "אנו עומדים מאחורי הדברים שפורסמו, ונגיב באופן מפורט בבית המשפט".

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988