פרץ: "ארנס מתנשא וגס רוח"; ארנס: "פרץ חכם. לא רמזתי אליו"

בראיון לגלי צה"ל אמר שר הביטחון לשעבר: "מי זה משה ארנס שידבר? מה הוא עשה? חוץ מלהיראות נשוא פנים? אני לא מתכוון לשתוק יותר"

"מה שנאמר פה הוא חמור ביותר ונאמר מתוך עמדה של אדם שמדבר כל חייו בהתנשאות וגסות רוח וקיבל הכל בכפית של זהב. לי נמאס לשמוע את כל האמירות מכל עבר" - במילים אלה תקף הבוקר (א') בראיון לגלי צה"ל עמיר פרץ, שר הביטחון לשעבר, שהתייחס לאמירתו של משה ארנס, אף הוא שר ביטחון בעברו, כי "לא כל טמבל יכול להיות שר ביטחון", אתמול באירוע "שבתרבות". "משה ארנס הוא כלל לא פרופסור אז אני מתנצל על כך שאמרתי דברים כנגד הפרופסורים", אמר פרץ.

"שלוש שנים אני מוכן לספוג הכל כי גיליתי אחריות במערכת הביטחון", אמר עוד פרץ. "לא היה אכפת לי כשגילגלו את כל התיק הזה עלי. אבל מישהו מאמין ששר של חודשיים צריך לתת דין וחשבון על דברים שקרו במהלך שבע שנים? לאן נגיע אם הפתרון היחיד הוא למצוא מישהו שיהיה שעיר לעזאזל? אני לא מצטער על מלחמת לבנון".

"אני חושב שהאמירה שאני כשר ביטחון הלכתי שבי אחרי כל המערכת אינה נכונה", אמר. "הרמטכ"ל דן חלוץ שאמר שההחלטה להפציץ טילי סאג'ר היתה אישית שלי וכמו גם גבי אשכנזי שדיבר בשבחי. מי זה משה ארנס שידבר? מה הוא עשה? חוץ מלהיראות נשוא פנים? אני לא מתכוון לשתוק יותר", אמר פרץ.

"מי שיעז לנסות להעמיד את הדברים שיש אדם אחד שיישא עליו את הכל מרגע זה העניין הזה נגמר", אמר פרץ. "אני נלחם בכך שהמטבע העדתי לא יהיה המטבע שעליו נלחמים כל הזמן".

"ניהלתי מערכות גדולות הרבה יותר מאלן שארנס ניהל. "כל חיי אני נאמן לציבור. איך עושים דיון כל כך חסר ערך?".

ארנס: "לא התכוונתי לעמיר פרץ. הוא איש חכם מאד"

ארנס עצמו הגיב בראיון לגלי צה"ל: "לא היתה לי כל כוונה להעליב את עמיר פרץ. לא ציינתי את שמו ולא דיברתי עליו. עמיר פרץ רחוק מאד מלהיות טמבל. הוא אינטלגנט, חכם ואחד האנשים החשובים בנוף הפוליטי שלנו. לא אמרתי שהיה שר ביטחון טמבל. כששאלו אותי האם שר ביטחון צריך לדעתי להיות אזרח או איש צבא, אמרתי אזרח, אבל שכמובן שלא כל טמבל יכול להיות שר ביטחון. ודאי שלא התכוונתי אליו. הוא לא טמבל, הוא איש חכם מאד".

"אני חושב שמלחמת לבנון השנייה היתה כישלון, גם אמרתי זאת, אבל האחראי לכישלון הוא ראש הממשלה דאז, אהוד אולמרט. אני מאד מצטער אם עמיר נעלב. אני לא חבר במפלגה שלו אבל אנחנו ביחסים טובים ולא עלה בדעתי להעליב את האיש", סיכם ארנס.