"רשימת האסירים שחמאס דורש לשחרר קבילה על ישראל"

ערוץ החדשות פוקס: חמאס העביר לישראל רשימה אסירים חדשה, במקום רשימה קודמת שישראל דחתה, והרשימה החדשה מתאימה לקריטריונים של ישראל ■ לשכת רה"מ: "העסקה עדיין לא גמורה"

ערוץ החדשות פוקס מדווח הערב (א') על התקדמות משמעותית במו"מ לשחרור גלעד שליט. לפי הערוץ, העביר חמאס לממשלת ישראל רשימת אסירים חדשה, שהוא דורש לשחרר תמורת שחרור שליט, ורשימה זו קבילה על ישראל. מכל מקום, מלשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נמסר לערוץ ש"העסקה עדיין לא גמורה".

כידוע, העסקה נסובה סביב דרישת חמאס לשחרר 1,000 אסירים ממתקני כליאה ישראלים תמורת שחרור שליט. מתוכם, שמות 450 אסירים צוינו ברשימה שהגיש חמאס, נאמר בידיעה של פוקס.

בשבוע שעבר דיווח הערוץ שישראל דחתה שמות 70 אסירים ברשימה, והמתווכים הגרמניים בין ישראל לחמאס העבירו לארגון הטרור קריטריונים ישראליים לשחרור 70 האסירים האחרונים. עתה מדווח פוקס שישראל קיבלה מחמאס, באמצעות המתווכים, רשימה חדשה של אסירים, ואסירים אלה אכן עומדים בקריטריונים שקבעה ישראל.

חמאס כבר הודיע בפומבי שהוא מעוניין לסיים את עסקת החליפין עד יום ו', שבו יחל החג מוסלמי "עיד אל אדחה". חמאס מאמין, שהסיקור החדשותי של שחרור האסירים הפלסטיניים והמפגש שלהם עם בני משפחותיהם, בעיצומו של החג, יעלה את קרנו של הארגון בעולם הערבי. הערכה זו עולה בקנה אחד עם העובדה שחמאס הודיעה על הסכם בין כל הפלגים הפלסטיניים ברצועה להפסקת ירי הרקטות על ישראל. הארגון חושש, שירי של אפילו רקטה אחת יעלה את העסקה על שרטון.