נתוני מאקרו מעודדים באירופה: מדד קאק מוסיף 1.7%

Eni Spa האיטלקית תרכוש את אחזקותייה של הריטג' אוייל הבריטית בשתי שדות נפט באוגנדה תמורת 1.35 מיליארד דולר ■ מדד מנהלי הרכש של מדינות גוש האירו עלה ל-53.7 נקודות בנובמבר מ-53 נקודות באוקטובר

המדדים המובילים באירופה נסחרים בעליות שערים של יותר מ-1.5%, בהמשך לעליות הבוקר בבורסות אסיה ולאור עלייה במדד מנהלי הרכש (PMI) של גרמניה לרמה הגבוהה ביותר מזה שלושה חודשים. במקביל, מדד מנהלי הרכש של 16 המדינות החברות בגוש האירו עלה לשיא של שנתיים.

"סקטור התעשייה ממשיך להיות מנוע הצמיחה העיקרי של הכלכלה הגרמנית, כאשר החברות הגדולות מרוויחות מעלייה בביקוש למוצרי היצוא ושיפור בתנאים של הכלכלה העולמית", אמר טום מור, כלכלן במרקיט, הגוף המפרסם את המדד הגרמני.

המדדים המובילים באסיה ננעלו בעליות כאשר המשקיעים מקווים לשינוי מגמה לאחר שלושה ימים של ירידות. בורסת הונג קונג עלתה ב-1.4% ושנחאי ננעלה ברמה הגבוהה ביותר מזה שלושה וחצי חודשים.

ענקית הכרייה האוסטרלית ריו טינטו הובילה את העליות במדד MSCI אסיה פסיפיק, להוציא את יפן, שהוסיף 0.6% ל-409.71 נקודות. חברות הכרייה מובילות את העליות באסיה לאחר שהזהב חצה את רף 1,160 הדולר לאונקיה.

השבוע צפויים להתפרסם מספר נתוני מאקרו חשובים, ובהם; הזמנות היצוא בטייוואן ודרום קוריאה והאצת הצמיחה בפיליפינים. המשקיעים בארה"ב ממתינים לפרסום נתוני הצריכה הפרטית, הזמנות המוצרים ברי הקיימא ומכירות הבתים.

התחזית לחודש נובמבר של האיגוד הלאומי לכלכלה ועסקים בארה"ב, שמתפרסם היום, מראה כי הכלכלנים צופים כי אובדן מקומות העבודה יגיע לשיא במהלך הרבעון הראשון, כשמשם המצב ילך וישתפר. מהרבעון הראשון ואילך המעסיקים צפויים לגייס עובדים ולהעלות משכורות. נציין כי לרוב, נתוני התעסוקה מגיבים באיחור לתוצאות של נתוני מאקרו אחרים, כמו תמ"ג, צריכה פרטית ובנייה.

בזירת המטבעות, האירו עולה ב-0.75% ל-1.4969 דולר והליש"ט מוסיפה 0.75% ל-1.6623 דולר.

עלייה בייצור התעשייתי בגרמניה

מדד מנהלי הרכש (PMI) בגרמניה עלה ל-53.5 נקודות בנובמבר מ-52.3 נקודות באוקטובר. מדד הייצור התעשייתי עלה ל-52 נקודות מ-51 נקודות. הרמה הגבוהה ביותר מזה 17 חודשים. מדד נותני השירותים עלה ל-51.5 נקודות מ-50.7 נקודות. כל תוצאה הגבוהה מ-50 נקודות מצביעה על התרחבות כלכלית.

מדד מנהלי הרכש של מדינות גוש האירו עלה ל-53.7 נקודות בנובמבר מ-53 נקודות באוקטובר. מדובר ברמה הגבוהה ביותר מזה שנתיים. אנליסטים בסקר של דאו ג'ונס חזו עלייה צנועה יותר לרמה של 53.4 נקודות. מדד מנהלי הרכש של סקטור התעשייה עלה ל-51 נקודות מ-50.7 נקודות באוקטובר - שיא של 20 חודשים, בעוד שמדד נותני השירותים טיפס ל-53.2 נקודות - שיא של שנתיים מ-52.6 נקודות באוקטובר.

לאס וגאס סאנדס מגייסת 2.5 דולר בהונג קונג

חברת Eni Spa האיטלקית תרכוש את אחזקותייה של הריטג' אוייל הבריטית בשתי שדות נפט באוגנדה תמורת 1.35 מיליארד דולר. העסקה מראה עד כמה חברות הנפט הגדולות בעולם מתעיינת בעתודות הנפט של אוגנדה. ל-Eni האיטלקית יש כבר אחזקות רבות בתחום הנפט בקונגו, ניגריה וגאנה.

החטיבה במקאו של לאס וגאס סאנדס שבשליטת המיליארדר היהודי שלדון אדלסון, הצליחה למכור 1.87 מיליארד מניות במחיר של 10.38 דולר הונג קונג (1.34 דולר) למניה, כלומר סכום כולל של 2.5 מיליארד דולר. מדובר בהנפקה השביעית בגודלה מאז תחילת השנה בהונג קונג. Sands China ששואפת גם לגייס 1.75 מיליארד דולר באמצעות מימון בנקאי, הונפקה לפי הרף התחתון של טווח המחירים שהציעה. Sands China הונפקה לפי מכפיל רווח EBITDA לשנת 2010 של 13.5. המניה תתחיל להיסחר בבורסת הונג קונג ב-30 בנובמבר.

רליאנס (סימול: RLNI.Y), חברת האחזקות הפרטית הגדולה ביותר בהודו, עם הכנסות שנתיות של למעלה מ-28 מיליארד דולר, הגישה הצעת רכש ל-LyondellBasell. החברה אומנם לא פרסמה את מחיר ההצעה, אך שוויה נאמד ב-12 מיליארד דולר. נציין כי בינואר, LyondellBasell הגיש בקשה להגנה מפשיטת רגל על פי צ'פטר 11.

חברות הכרייה והאנרגיה מרכזות עניין לאור עליית מחיר הזהב למסירה מיידית שחצה את רף 1,164 הדולר לאונקיה, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק. ריו טינטו , BHP ביליטון .