כונס הנכסים הרשמי מודה: "גם אני מחזיק באג"ח ט' של אפריקה"

עו"ד שלמה שחר רכש אג"ח של החברה בשנים 2006-2008, במסגרת כובעו האחר כאפוטרופוס הכללי ■ הכונס מיישר קו עם רשות ני"ע ומתייצב לצד אג"ח ט': "אין מענה חד-משמעי לשאלה האם אפריקה חדלת פירעון"

היום (ג') קיבלו מחזיקי אג"ח ט' של אפריקה ישראל חיזוק נוסף מצד כונס הנכסים הרשמי של מדינת ישראל, שהגיש את תגובתו לבקשת אפריקה ישראל לכינוס אסיפות לאישור ההסדר.

הכנ"ר, עו"ד שלמה שחר, מציין כי "העובדות המפורטות בבקשה אינן נותנות מענה חד-משמעי לשאלה האם עסקינן בחברה חדלת פירעון אם לאו".

אי לכך מפנה הכנ"ר לתגובת רשות ניירות ערך שהוגשה אתמול (ב'), לפיה "ככל שבית המשפט הנכבד יגיע למסקנה כי התשובה לשאלה אם החברה חדלת פירעון איננה חד-משמעית, או שהיא שלילית - סבורה הרשות כי יש לקבל את אישורה של כל סדרת תעודות התחייבות בנפרד". רשות ניירות ערך קבעה עוד כי "במצב דברים שכזה, כינוסם של כלל המחזיקים בסדרות השונות לכדי סדרה אחת עשוי להביא לניצול לרעה של מחזיקי תעודות ההתחייבות, ולהחליש את מעמדם ביחס לנושים אחרים של החברה".

למרות שהוא מגלגל את תפוח האדמה הלוהט לפתחה של רשות ניירות ערך, הכנ"ר מדגיש כי "החברה צריכה לתת מענה לכלל נושיה ולא רק לסוג מסוים של נושים בלתי מובטחים". בכך, הכנ"ר מתייצב לצד כלל מחזיקי האג"ח של אפריקה שאינן מובטחים כמו הבנקים, להם משועבדות המניות של לב לבייב באפריקה.

יתרה מזאת - הכונס מדגיש כי הוא עצמו מחזיק באג"ח ט' של אפריקה ישראל. בתשובתו לבית המשפט הוא כותב: "למען הגילוי הנאות, מוצא הכנ"ר לנכון להביא לידיעת בית המשפט הנכבד, כי בכובעו האחר כאפוטרופוס הכללי נרכשו על-ידי יחידת ההשקעות אצלו במהלך השנים 2006-2008 אגרות חוב מסוגים שונים של החברה תקופות שונות, לרבות אג"ח ט'. ההשקעה הכוללת באג"ח של החברה הינה בשיעור של כ-0.25% מהשווי הכולל של תיק ההשקעות של האפטרופוס הכללי".