רוני ענב ורפי איתן מכרו את אימפקטיה לקבוצת eWave

היקף העסקה עשוי להגיע לכמה מיליוני דולרים בחברה, שעיסוקה בהכנסת תוכן שיווקי לדואר האלקטרוני, הושקעו במשך השנים 4 מיליון ד' ■ הרוכשים שוקלים לצאת בקרוב לסבב גיוס

כאשר מחירי חברות הסטארט-אפ יורדים, נהוג לראות בין הרוכשות גם שמות שאינם ברשימה הסטנדרטית של חברות המחפשות לקבל פעילות עתירת טכנולוגיה. מסתבר, שגם כאן אין חוקים. ל"גלובס" נודע, כי חברת הסטארט-אפ אימפקטיה (Impactia) נרכשה לאחרונה על-ידי קבוצת eWave, בסכום שעשוי להגיע לכמה מיליוני דולרים, בתלות באבני דרך.

אימפקטיה הוקמה בשנת 2005 על-ידי אייל מור ואריק סימכיס, ופיתחה פלטפורמת תוכנה שמאפשרת הכנסת תוכן שיווקי לדואר האלקטרוני באמצעות גישה לתוכנה מרחוק.

החברה גייסה כ-4 מיליון דולר מאז שהוקמה, ובין משקיעיה נמנים רוני ענב, ממייסדי המימד החדיש ומשקיע פעיל כיום, המשמש כיו"ר החברה, וכן קרן ההון סיכון של האחים עופר - עופר היי-טק, וחברת GBM תקשורת של רפי איתן, השר לשעבר.

"נכנסנו לחברה בטיימינג טוב"

eWave רחוקה מאוד מאימפקטיה מבחינת העיסוק, והיא פועלת כבית תוכנה לפיתוח ואינטגרציה של תוכנה ארגונית. הרכישה מתבצעת בפועל על-ידי בעלי השליטה ב-eWave, אורן שוסטר ורפי גבאי.

"מבחינתי, אימפקטיה היא יהלום לא מלוטש", אומר שוסטר, ומספר כי "הפוקוס שלנו הוא להרחיב את פעילות החברה ולצאת לחו"ל". בכוונת הרוכשים להרחיב את פעילות הפיתוח של המוצר, ולשם כך, מעריך שוסטר, תצא החברה בקרוב לגיוס שיתמוך בשאיפות הבינלאומיות שלה. לאימפקטיה יש אמנם מספר רב של לקוחות, אבל רובם בישראל.

העסקה תתבסס בעיקר על תשלומים עתידיים המותנים בביצועים, מה שעשוי להסתכם במספר בעל 7 ספרות, אולם בשלב הראשוני הוא נמוך בהרבה. אימפקטיה נקלעה לקשיי נזילות, ומשקיעיה סברו שדרוש חיבור עם גוף גדול יותר, שידחוף אותה קדימה. "נכנסנו לחברה בטיימינג טוב, כשההשקעה הגדולה כבר בוצעה", אומר שוסטר. "המוצר נראה פשוט, אבל מבחינה טכנולוגית הוא מאוד עמוק".

היו"ר ענב היה הרוח החיה מאחורי חברת המימד החדיש - אחד האקזיטים המפוארים בתולדות ההיי-טק הישראלי, שנמכרה ב-1999 ל-BMC תמורת כ-680 מיליון דולר.

מלבד אימפקטיה, משקיע ענב גם בחברת גיבוי הנתונים אקסנה, והיה מעורב במכירתה של יוריקיפיי ל-CA לפני כשנה, בכ-30 מיליון דולר.