ייתכן שפתיחת חלון ההנפקות בוול סטריט קוסמת גם לרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק. החברה נקטה בצעד הדומה למה שגוגל עשתה לפני הנפקתה, וארגנה את מניותיה במבנה בעל שני דרגים (Dual-Class). ההערכות הן כי זהו צעד המסמל אפשרות הנפקה ציבורית אפשרית.
נראה, כי באמצעות המהלך מנסה מנכ"ל החברה ומייסדה, מארק צוקרברג, לעגן את אחיזתו. צוקרברג (25) ייסד את פייסבוק לפני חמש שנים, וכיום האתר הוא הרביעי במידת הפופולריות שלו ברשת.
מבנה מניות בעל שני דרגים הוא לרוב נתון במחלוקת, מפני שהוא מאפשר לחלק מבעלי המניות זכויות יתר על פני בעלי המניות האחרים בחברה. "מבנה מדורג עלול להרחיק משקיעים מוסדיים", אומר צ'רלס אלסון, פרופ' למנהל תאגידי באוניברסיטת דלאוור שבארה"ב, "בעלי המניות הם אלו שמפסידים אם משהו משתבש בחברה, ואין בידם כוח לעשות דבר בנידון".
לדברי אלסון, השימוש בדירוג שונה של מניות על-מנת לצמצם את מספר בעלי ההשפעה מבין מחזיקי המניות בחברה, נפוץ בעיקר בקרב בתעשיית התקשורת האמריקנית. משקיעים בחברות ציבוריות דוגמת "ניו-יורק טיימס" או קומקאסט, לא זוכים למידת ההשפעה שהיו זוכים לה אם היה להן מבנה מניות נורמטיבי.
בפייסבוק הדגישו כי למרות שיש כוונה להנפיק את מניות החברה בסופו של דבר, לא צפוי צעד כזה בעתיד הקרוב. על-פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", בעלי המניות הנוכחיים יקבלו מניות מדרג B, שאינן ניתנות להעברה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.