מאקרו ארה"ב: מכירות הבתים החדשים בארה"ב עלו ב-6.2%

(עדכון) הצריכה הפרטית בארה"ב עלתה באוקטובר ב-0.7% זאת לעומת צפי ל-0.5% ■ מס' התביעות לדמי אבטלה ירדו ל-466 אלף לעומת צפי ל-501 אלף ■ הזמנות המוצרים בני הקיימא בלטו כאשר ירדו באוקטובר ב-0.6% לעומת צפי לעלייה של 0.5%

מקבץ נתוני מאקרו זרמו היום לפני ואחרי תחילת המסחר בוול סטריט, והובילו את השוק לעליות בפתיחת המסחר, לאחר שנתונים משוק התעסוקה הצביעו על ירידה במספר התביעות לדמי אבטלה אל מתחת לחצי מיליון אנשים והצריכה הפרטית עלתה מעבר לצפי, והעלייה במכירות הבתים החדשים נמשכת.

לאחר תחילת המסחר דוול כי מכירות הבתים החדשים עלו באוקטובר ב-6.2% כאשר עיקר העלייה במכירות נרשמה באיזורים הדרומיים של ארה"ב. סך הבתים שנמכרו במונחים שנתיים עמד על 430 אלף, הרבה מעל לקצב של 390 אלף הבתים במונחים שנתיים שצפו הכלכלנים. המכירות בדרום ארה"ב זינקו ב-23.2%, לעומת זאת חלה נפילה של 20% במכירות במערב התיכון וירידה של 5.1% באיזור המערב וצפון-מזרח.

מלאי הבתים החדשים בארה"ב נפל ל-239 אלף באוקטובר, המייצג מלאי של 6.7 חודשים. כאשר המחיר החציוני של בית חדש בארה"ב המשיך לרדת ל-212,200 דולר לעומת 213,200 דולר בשנה שעברה.

הנתון הסופי המעיד על סנטימנט הצרכנים בארה"ב אשר מפורסם על ידי אוניברסיטת מישיגן השתפר לעומת הנתון המקדים שפורסם לנובמבר, אך עדיין היה נמוך יותר מהנתון שפורסם בחודש שעבר. הנתון עלה ל-67.4 נק' לעומת רמה של 66 נקודות עליהם דווח בתחילת החודש, כאשר הצפי בשוק היה כי הנתון יסתכם ב-67 נקודות. בחודש אוקטובר ירד הנתון ל-70.6 נקודות, כך שנובמבר מהווה חודש שני ברצף של ירידה בסנטימנט הצרכנים בארה"ב.

לפני תחילת המסחר דיווח משרד העבודה כי מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה ירדו במידה רבה מהצפוי ל-466 אלף בשבוע שהסתיים ב-21 בנובמבר לעומת צפי כי יסתכמו ב-500 אלף תביעות, זאת לעומת 501 אלף בשבוע שעבר. מדובר ברמה הנמוכה ביותר של אמריקנים המגישים לראשונה תביעו זו לממשל מאז ספטמבר 2008, זאת על רקע השיפור במצב הכלכלה אשר גורמת לחברות לפטר פחות עובדים מהרמה שנרשמה במהלך השנה האחרונה.

מספר התביעות המתמשכות לדמי אבטלה ירדו ל-5.423 מיליון איש לעומת 5.613 מיליון איש שנהנו מתשלומי דמי אבטלה בארה"ב בשבוע הקודם.

בנוסף דווח על עלייה בצריכה הפרטית רשם באוקטובר עלייה של 0.7% לעומת צפי כי העלייה תסתכם ב-0.5%, כאשר נתוני החודש הקודם עודכנו לירידה של 0.6% לעומת ירידה של 0.5% עלייה דווח. ההכנסה הפרטית עלתה ב-0.2% לעומת צפי לעלייה של 0.1%, כשבחודש הקודם עודכן נתון זה לעלייה של 0.2% לעומת פרסום של נתון מאוזן.

נתון ה-PCE המצביע על המרכיב האינפלציוני של הפער שנוצר בין ההכנסה להוצאה, עלה ב-0.2% לעומת צפי לעלייה של 0.1% לעומת המחירים שהיו בארה"ב בשנה הקודמת, מדובר בפעם הראשונה מאז אפריל בו נרשמה עלייה במרכיב זה במונחים שנתיים ובסה"כ נרשמה בנתון זה עלייה של 1.4% ביחס לשנה שעברה.

מאחר ושיעור העלייה בהוצאות הצרכנים עלתה על שיעור הליית ההכנסה, נפל שיעור החיסכון ל-4.4% לעומת 4.6% עליו דווח בספטמבר.

הזמנות המוצרים בני הקיימא בלטו כאשר ירדו באוקטובר ב-0.6% לעומת צפי לעלייה של 0.5% עיקר הירידה מוסבר בצניחה שחלה בהזמנות למוצרים ביטחוניים. הנתון בחודש הקודם עודכן בחדות כלפי מעלה לעלייה של 2% לעומת דיווח קודם על עלייה של 1.3%. כאשר בניטרול נתוני הזמנות מתחום התחבורה נרשמה ירידה של 1.3% לעומת צפי לעלייה של 0.7%.