נתניהו: "הבנייה למגורים בהתנחלויות תוקפא ל-10 חודשים"

(עדכון)רה"מ במסיבת עתונאים לאחר שהמהלך אושר בקבינט: "הבנייה בירושלים תימשך" ■ "זה צעד לא קל, זה צעד כואב ואנו נוקטים אותו על מנת לעודד את חידוש המו"מ עם שכנינו" ■ "בסיום תקופת ההשהייה תשוב פעילות הבנייה"

נתניהו מודיע הערב במסיבת עיתונאים על הקפאת הבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית למשך 10 חודשים, לאחר שהשרים אישרו את ההודעה בישיבת הקבינט שהתקיימה אחה"צ ברוב גדול, כאשר בין השרים תמכו בהחלטה גם בני בגין ואביגדור ליברמן.

"הקבינט אישר היום השהייה של התחלות בנייה חדשות ואישורי בניה חדשים למגורים ביהודה ושומרון למשך 10 חודשים. זה צעד לא קל, זה צעד כואב ואנו נוקטים אותו על מנת לעודד את חידוש המו"מ עם שכנינו. אני מקווה שהפלסטינים ינצלו את ההזדמנות הזו לקידום השלום".

מיום השבעת ממשלתי לפני 8 חודשים קראתי שוב ושוב לחדש את המו"מ עם הפלסטינים. בנאומי באוניברסטית בר אילן התוותי את חזון השלום. השאלה היא לא אם הישראלים יסכימו למדינה פלסטינית אלא אם הפלסטינים יסכימו לקיומה של מדינה יהודית".

"במהלך החודשים האחרונים השתפר המצב הכלכלי ביהודה ושומרון בעקבות הקלות בהם נקטנו. היום הוספנו מחווה מדינית חשובה ביותר, מדובר בצעד קשה מאד עבורי ועבור חברי השרים, אבל אני משוכנע שמנהיגות נבחנת ביכולת לבצע את ההחלטות הנכונות. לדעתי הצעד הזה מתבקש".

"300 אלף אחי החיים ביהודה ושומרון ימשיכו את חייהם באופן נורמלי כאשר בנייה של מבנים הכרחיים ובהם גם בתי כנסת ומקוואות תמשך". בהתייחסו לירושלים אמר "אינני שם שום מיגבלה על הבנייה בבירתינו". "עם סיום תקופת ההשהייה תשוב פעילות הבנייה ביהודה ושומרון".

שר הביטחון אהוד ברק אמר הערב בחדשות ערוץ 2 כי "זהו אינה עניינה של ארה"ב, זהו צעד חד צדדי מצידנו שבא להבטיח שהדלת תשאר פתוחה, אנחנו עדיין לא מצויים בשלב המו"מ, אלא בשלב המשחק המקדים. אני אשמח אם האמריקנים יתנו לנו גיבוי מסויים".

ח"כ רונית תירוש אמרה בתגובה לכוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו להקפיא את הבנייה בהתנחלויות: "קדימה לא תוכל להישאר אדישה לצעד האמיץ של נתניהו. הקפאת ההתנחלויות מהווה את אחת מאבני היסוד של קדימה וחובה עלינו לברך אותו על כך".

גורם המקורב לרה"מ: המהלך נועד לחזק את אבו מאזן על רקע העסקה המתגבשת לשחרור גלעד שליט, שבמסגרתה ישוחררו אסירי חמאס. בכיר בחמאס אמר היום כי ההצעה שהציעה ישראל אינה מספיק טובה, מה שצפוי לעכב את העסקה.

עם זאת אמר סאיב עריקאת לסוכנות הידיעות אי-פי עם היוודע התוכנית כי "כל הקפאה שלא תכלול את מזרח ירושלים אינה מקובלת".