מנגנון שווי השימוש הרציף, שפורסם היום, צפוי להעניק תמריץ משמעותי להצטיידות ברכבי ליסינג קטנים מצד אחד, ומצד שני במשפחתיות "משודרגות" בטווח המחיר בו נמצאת כיום קבוצת שווי שימוש 3. כך עולה מניתוח שפרסמה הערב (ד') רשות המסים.
מהניתוח עולה כי על פי אחוזי המס הרציף, שאושרו היום, שווי השימוש ברכב צמוד שמחיר המחירון שלו עד כ-110 אלף שקלים, יהיה נמוך יותר בכמה עשרות עד כמה מאות שקלים בהשוואה לשיטת "קבוצות המחיר" הקיימת, הן בשנת 2010 והן בשנתיים שלאחר מכן.
בפלח העיקרי של השוק, בו נמצא כיום הסף העליון של קבוצה 2 (115 אלף שקל) שווי השימוש ב-2010 על פי השיטה הרציפה יקר רק ב-10 שקלים לעומת שיטת "קבוצות המחיר" וגם ההפרש בשנים שלאחר מכן שולי.
אולם, בטווח המחירים של 117 עד 130 אלף שקל, הורדת המס משמעותית במיוחד ויכולה להגיע לכ-400 שקל בחודש לרכב שמחירו 130 אלף שקל, בהשוואה לשיטת קבוצות המחיר. גם מקבלי רכבי היוקרה ירוויחו; ממי שמקבל רכב שמחירו 300 אלף שקל, למשל, ישלם בשיטה החדשה בין 1200 ל-2500 שקל פחות מדי חודש.

לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.