זירת גיוסי ההון סיכון מתחממת: SupportSpace גייסה 10 מיליון דולר

את סבב הגיוס השלישי של החברה הובילה קרן ההון סיכון האמריקנית אמרג'נס קפיטל, והשתתפו בו גם המשקיעות הקיימות בחברה - BRM וג'מיני ישראל ■ לפני שנה נאלצה סאפורטספייס לפטר מעל שליש מעובדיה

לצד ההתעוררות הניכרת בתקופה האחרונה במיזוגים וברכישות, מתחיל גם ההון סיכון להפשיר.

המחסור בכספים לחברות - או חוסר הנכונות של הקרנות לקחת סיכון ולבצע השקעות - כאילו נגוז פתאום, ובשבועות האחרונים אנחנו עדים ליותר ויותר השקעות שמתבצעות בחברות סטארט-אפ מקומיות, לעיתים בהיקפים גדולים ובסבבי גיוס מוקדמים. כך, גייסה מאז הקיץ חברת סולאראדג' (23 מיליון דולר), וכן החברות קיידנט (19 מיליון דולר) וסיפאס (17 מיליון דולר).

המגייסת של היום היא חברת הסטארט-אפ SupportSpace, המפתחת שירותי תמיכה מרחוק ללקוחות. החברה גייסה 10 מיליון דולר בסבב גיוס שלישי, אותו הובילה קרן ההון סיכון האמריקנית Emergence Capital Partners, בהשתתפות המשקיעים הקיימים, BRM וג'מיני ישראל.

מאז הקמתה בשנת 2005, גייסה החברה (כולל הסבב הנוכחי) כ-24 מיליון דולר.

סאפורטספייס, שהוקמה על-ידי יאיר גרינדלינגר, מנכ"ל החברה, ודורון אלגרסי, המכהן כנשיא, מסייעת לחברות לספק ללקוחותיהן שירותי תמיכה טכנית מרחוק. הפלטפורמה של החברה מבוססת על SaaS (מודל תוכנה כשירות), והיא כוללת כוח אדם וירטואלי - מומחים שמספקים פתרונות ללקוחות.

סאפורטספייס מתווכת בין החברות למומחים. "הגיוס שביצענו מיועד לתמיכה בלקוחות חדשים, ולהשלמות בתחום המוצרים", אומר אלגרסי.

"לא היה קשה לגייס"

הגיוס של החברה מגיע בתקופה טובה יחסית עבורה, אבל לסאפורטספייס הייתה גם תקופה פחות סימפטית לפני כשנה, כשבסוף 2008 פיטרה 13 מתוך 34 עובדיה על רקע המשבר. כיום, מצבת כוח האדם של החברה גדולה יותר - 40 איש.

על לקוחות החברה נמנים חברת האבטחה Trend Micro, וגם צ'ק פוינט (שגם בה השקיעה בעבר BRM) היא אחת מהפרטנריות של סאפורטספייס.

לחברה יש קשר גם לאמדוקס, והיא לוקחת חלק בתוכנית החדשנות של אמדוקס. לאחרונה השתתפו נציגי החברה במפגש שערך דב בהרב, מנכ"ל אמדוקס, במסגרתו נפגשו נציגי סטארט-אפים עם בכירים מענקית התקשורת האמריקנית AT&T.

השאיפה היא שמהמפגש תיווצר גם פעילות עסקית - כך ש-AT&T היא לקוחה פוטנציאלית מעניינת עבור סאפורטספייס.

רוב לקוחותיה של סאפורטספייס מגיעים היום מארה"ב, ובכוונתה להעמיק את פעילותה שם ולהתרחב גם באזורים נוספים.

הגיוס נעשה בעיקר מקרן ייעודית - אמרג'נס קפיטל, המתמחה בהשקעות בחברות הפועלות במודל SaaS וענן מחשוב. טרנד ענן המחשוב, שנהנה היום מהייפ, הצליח להשיג כספים "קלים" יחסית לחברות לפני כעשור, ונראה כי לא איבד מכוחו גם כיום.

"זו תקופה שקשה לגייס בה", מודה אלגרסי, "אבל לסאפורטספייס יש פתרון שמתאים לתקופה, ולכן זו לא הייתה סוגייה כל-כך גדולה. בכל מקרה, היום לא קל לגייס כפי שהיה לפני עשר שנים".

לאמרג'נס קפיטל יש לפחות השקעה אחת גדולה מוצלחת - ב-Salesforce, ספקית שירותי CRM שנסחרת כיום ב-8.1 מיליארד דולר.