אירופה התעלמה מדובאי: הדאקס זינק ב-2.7%

ג'נרל אלקטריק הגיעה להסכם בלתי מחייב לרכישת חלקה של ויונדי ב-NBC יוניברסל תמורת 5.8 מיליארד דולר ■ הבנק המרכזי של יפן הקים חבילת הלוואות בהיקף 120 מיליארד דולר

שוקי אירופה ננעלו הערב (ג') בעליות שערים חדות בשיעור מירבי של 2.7% במדד הדאקס הגרמני, על אף הירידות החדות בבורסות דובאי ואבו דאבי, ובהמשך לעליות הבוקר באסיה.

המדדים המובילים באסיה ננעלו בעליות שערים חדות, בהמשך לנעילה החיובית אמש (ב') בוול סטריט לאחר שהבנק המרכזי של אוסטרליה העלה את הריבית והבנק המרכזי של יפן (BOJ) הכריז על ישיבת חירום שמטרתה מציאת דרכים לבלימת ייסוף הין.

הבנק המרכזי הותיר את הריבית על 0.1% אך הקים חבילת הלוואות למוסדות הפיננסים בהיקף של 10 טריליון ין (120 מיליארד דולר) אשר תקבל כערבון אג"ח ממשלתי של יפן וכן אג"ח קונצרני.

"על אף שהכלכלה היפנית מתאוששת, אין עדיין מספיק מומנטום כדי לתמוך בהתאוששות בת קיימא של הסקטור העסקי, ענף הנדל"ן והצריכה הפרטית", נכתב בהודעה של הבנק המרכזי.

הבנק המרכזי של יפן הבטיח לשתף פעולה עם הממשלה על מנת לעשות הכל כדי להוציא את הכלכלה היפנית ממצב של דפלציה, שעלולה להימשך שלוש שנים פיסקליות.

המהלך נועד לבלום את הדפלציה במדינה וכן לעצור את הייסוף המתמשך בין - דבר שפוגע ביצואניות היפניות. המטבע היפני יורד בשיעור החד ביותר מזה שבעה שבועות ביחס לדולר. הדולר עלה מוקדם יותר ב-1.18% ל-87.33 ין לדולר. נכון לעכשיו, הדולר עולה ב-0.75% ל-86.94 ין לדולר.

הבנק המרכזי של אוסטרליה (RBA) העלה, כצפוי, את הריבית ב-0.25%. ה-RBA מסר כי הכלכלה האוסטרלית "מתאוששת בהדרגתיות". נגיד הבנק המרכזי האוסטרלי, גלן סטיבנס, אמר כי "האינפלציה תמשיך להתמתן בטווח הקצר וכנראה שהיא לא תהפוך לדפלציה, כפי שחשבנו לפני שישה חודשים.

מדד MSCI אסיה פסיפיק עלה ב-0.6% ל-404.75 נקודות לאחר שקרדיט סוויס הציב יעד של 600 נקודות ב-12 החודשים הבאים. גולדמן זאקס חזה אתמול רמה של 650 נקודות עד סוף 2010.

"עולם שברירי קבלנו בעקבות משבר דובאי. הדבר הנכון לעשות היום הוא לבחון ETFs לפיזור גלובאלי ולראות מה קרה להן, האם הן במצב של הזדמנות טובה יותר או שמגמת העליה נקטעה", אומר זיו סגל, המנתח הטכני של גלובס.

שיעור האבטלה בגוש האירו עלה לשיא של 9.8%

הלשכה המרכזית לסטיסטיקה באיחוד האירופי, פרסמה את נתוני התעסוקה לחודש אוקטובר מהם עולה כי שיעור האבטלה בגוש האירו טיפס לשיא חדש של 9.8%. נתוני האבטלה לחודש ספטמבר עודכנו מעלה ל-9.8% מ-9.7%.

שיעור האבטלה בגרמניה רשם תוצאה זהה לזאת שנרשמה בחודש הקודם 8.1% לנוכח אובן של 5,000 מקומות עבודה נוספים בנובמבר. נתונים אלה עולים בקנה אחד עם הנתונים שמסרו החברות המסחריות בגרמניה בחודש החולף, בהנחה כי אלה אכן יישמו את תוכניותיהן.

הבנק המרכזי של אוסטרליה (RBA) העלה היום את הריבית ב-0.25% ל-3.75% - בהתאם לתחזיות השוק.

מדד מנהלי הרכש (PMI) של HSBC לסין עלה ל-55.7 נקודות מ-55.4 נקודות. מדד מנהלי הרכש הממשלתי של סין נותר על רמה של 55.2 נקודות. אנליסטים בסקר של בלומברג חזו תוצאה גבוהה יותר של 55.7 נקודות.

GE תרכוש את חלקה של ויונדי ב-NBC

ג'נרל אלקטריק הגיעה להסכם בלתי מחייב לרכישת חלקה של ויונדי ב-NBC יוניברסל תמורת 5.8 מיליארד דולר. כך פורסם ב"וול סטריט ג'ורנל".

מניות יצרניות כלי הרכב טויוטה וניסן מוטורס ריכזו עניין לאור הירידה החדה בשער הין - מה שמגדיל את האטרקטיביות של היצואניות

מניית סומיטומו מיטסואי ריכזה עניין לאחר שהחטיבה הבנקאית שלה הודיעה כי תמכור אג"ח.

מניית מיטסואי O.S.K איבדה גובה לאחר שעיתון "ניקיי" דיווח כי החברה תמכור אג"ח ב-20 מיליארד ין (230 מיליון דולר).