דרום קוריאה - יעד אטרקטיבי למשקיע הישראלי

ד"ר אבי נוב: "במידה ואתם מקבלים מקוריאה הכנסות מתמלוגים, ניתן ליהנות משיעור ניכוי מס במקור של 2% בלבד, בתנאי שהתמלוגים משתלמים תמורת השימוש, או הזכות להשתמש, בציוד תעשייתי, מסחרי או מדעי"

דרום קוריאה אטרקטיבית להשקעות בתחומים שונים, ובין היתר, בתחומים הבאים: תוכנות מחשב, ציוד ושירותי אינטרנט אלחוטי, תעשיית הרכב, תעשייה הביטחונית, ציוד ושירותים רפואיים ושירותי אבטחה. קוריאה אמנם נפגעה מההאטה העולמית, אך היא הייתה בין המדינות הראשונות בקרב מדינות ה-oecd שחזרו למסלול צמיחה.

ד"ר אבי נוב, מומחה למיסוי ישראלי ובינלאומי, מתאר את מערכת המיסוי בקוריאה:

מיסוי יחידים: שיעור המס על יחידים הוא פרוגרסיבי, ומדרגת המס העליונה היא 35%.

מס חברות: שיעור מס החברות הוא 11% על הכנסות עד 200 מליון KRW. על יתרת ההכנסות מוטל שיעור מס חברות של 22% (שיעורי מס אלו אמורים לרדת בשנת 2010, ל-10% ו-20% בהתאמה). כמו כן, מוטל מס יסף (surtax) על ההכנסות.

מס רווחי הון: מס רווחי הון מוטל בדרך הבא - 11% על מחיר המכירה או 22% על הריווח (הנמוך מביניהם).

מס ערך מוסף: שיעור מס ערך מוסף הוא 10%. קיים שיעור מס מופחת ביחס למוצרים שונים.

ניכוי מס במקור: דיבידנדים, תמלוגים וריבית המשולמים לחברה זרה כפופים בעיקרון לניכוי מס במקור בשיעור של 20%.

אמנות למניעת כפל מס: דרום קוריאה חתומה על כ-60 אמנות למניעת כפל מס. ישראל חתמה עם קוריאה על אמנה למניעת כפל מס בשנת 1997. שיעורי ניכוי המס במקור מופחתים בהתאם לאמנה.

דגשים למשקיעים מישראל: במידה ואתם מקבלים מקוריאה הכנסות מתמלוגים, ניתן ליהנות משיעור ניכוי מס במקור של 2% בלבד, בתנאי שהתמלוגים משתלמים תמורת השימוש, או הזכות להשתמש, בציוד תעשייתי, מסחרי או מדעי. בשאר המקרים, מוטל ניכוי מס במקור בשיעור של 5%. חשוב לשים לב במיוחד לסעיף 3 לפרוטוקול של האמנה הקובע כי רשות מוסמכת של מדינה מתקשרת רשאית לשלול את ההטבות לפי אמנה זו מכל אדם, או ביחס לכל עסקה, אם לדעתה הענקת הטבות אלו מהווה ניצול לרעה של אמנה זו לאור מטרותיה.

ד"ר אבי נוב, מומחה למיסוי ישראלי ובינלאומי, הוא עורך דין המייצג לקוחות מישראל ומחו"ל בתחום המיסוי ומרצה בבית הספר למשפטים, ובבית הספר למנהל עסקים של המסלול האקדמי המכללה למינהל. ניתן לפנות אליו במייל: avinov@bezeqint.net